Take a fresh look at your lifestyle.

ساعت اوج مصرف برق در پاییز ۱۴۰۱ + ساعات کم باری مصرف برق

به ساعت‎ هایی که مصرف برق در کشور افزایش پیدا می کند، ساعات اوج مصرف برق یا پیک مصرف گفته می شود. با افزایش مصرف برق مشکلات فراوانی برای همه ی ما به وجود می آید پس بهتر است که ساعت اوج مصرف برق در شبانه روز را بشناسیم تا بتوانیم استفاده ی خود را از انرژی برق مدیریت کنیم، با شروع فصل پاییز در این مطلب می خواهیم شما را با ساعت اوج مصرف برق در پاییز 1401 بیشتر آشنا کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

ساعات کم باری و پرباری مصرف برق در پاییز 1401

ساعات اوج مصرف برق به ساعاتی از روز گفته می شود که مصرف برق و انرژی الکتریکی به اوج زمان خود می رسد. در این ساعات بیشترین مصرف انرژی الکتریکی از نیروگاه ها دریافت می شود و چنانچه نیروگاه ها نتوانند برق مورد نیاز را تولید کنند ما با قطعی برق روبرو می شویم.

ساعت اوج مصرف برق در پاییز 1401

ساعات اوج بار برحسب فصول سال و مناطق مختلف متفاوت است. در واقع  این مدت زمانی با توجه به ساعت رسمی کشور در شش ماهه اول حدودا از ساعت 12 تا 17 و از 20 تا 24 و در شش ماهه دوم سال از ساعت 17 تا 21 میباشد که گرانترین تعرفه برق مربوط به این ساعات میباشد.

ساعات کم باری مصرف برق در پاییز 1401

با توجه به نکاتی که تا اینجا فرا گرفتیم متوجه خواهیم شد که ساعات کم باری شبکه سراسری (بهترین زمان برای استفاده از وسایل برقی پر مصرف) در شش ماهه اول سال از ساعت 24 الی 7 و در شش ماهه دوم سال از ساعت 21 الی 6 صبح می باشد که مشترکین در این ساعات مشمول تشویق در قبوض نیز خواهند شد.

افزایش تصاعدی قیمت برق برای مشترکین پرمصرف

بر اساس گفته ی مدیر عامل توانیر با توجه به اینکه مشترکین طبق قراردادی که دارند برق می خرند و اگر بیشتر از حد قرارداد برق مصرف کنند ما مجاز هستیم با افزایش قیمت با آن‌ها برخورد کنیم و ممکن است برق آنها قطع شود، به همین دلیل است که صورت حساب آن مشترکین به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.