Take a fresh look at your lifestyle.

ساعت ماه گرفتگی امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

ممکن است خبر ماه گرفتگی امروز 26 اردیبهشت 1401 را شنیده باشید. ماه گرفتگی یا خسوف به عنوان پدیده ای طبیعی در حالتی اتفاق می افتد که خورشید، ماه و زمین در یک راستا قرار بگیرند به نحوی که زمین در مرکز باشد. مدت زمان ماه گرفتگی تقریبا زیاد است. امروز 26 اردیبهشت 1401 پدیده ماه گرفتگی رخ می دهد و از آنجایی که دیدن ماه گرفتگی نیاز به احتیاط ندارد؛ افراد زیادی مشتاق به تماشای ماه گرفتگی هستند. بنابراین، اگر می خواهید بدانید ساعت دقیق ماه گرفتگی امشب کی است، همراه ما باشید.

زمان ماه گرفتگی امشب چه ساعتی است

ماه گرفتگی به سه شکل ماه گرفتگی جزئی، ماه گرفتگی نیم سایه و ماه گرفتگی کامل رخ می دهد. ماه گرفتگی امشب 26 اردیبهشت از بزرگترین ماه گرفتگی های امسال و بصورت کامل خواهد بود که در بخش های آمریکا، اروپا و آفریقا بطور کامل و در بخش کوچکی از شمال غرب و جنوب غرب کشور بطور نیم سایه قابل مشاهده خواهد بود.

ساعت ماه گرفتگی امشب 26 اردیبهشت 1401، نیمه شب دوشنبه ساعت 1 و 32 دقیقه بامداد می باشد و مدت زمان ماه گرفتگی 1 ساعت و 25 دقیقه است.

البته گفته می شود ساعت دقیق ماه گرفتگی امروز ساعت 10 و 10 دقیقه شب است که بر این اساس، زمان ماه گرفتگی، 3 ساعت و 27 دقیقه و 58 ثانیه می باشد.

در ساعت دقیق ماه گرفتگی امشب اگر آسمان کاملا صاف باشد، ماه به رنگ قرمز یا مسی دیده می شود که دلیل آن خم شدن یا شکستن نور خورشید در جو زمین می باشد.

ساعت شروع ماه گرفتگی امروز

ماه گرفتگی امروز دوشنبه 26 اردیبهشت، ساعت 1 و 32 دقیقه بامداد آغاز می شود و احتمالا این نوع ماه گرفتگی به دلیل نامحسوس بودن تغییر درخشش ماه برای چشم انسان، به خوبی دیده نشود.

زمان پایان ماه گرفتگی امروز

ماه گرفتگی امروز که در برخی مناطق بصورت نیم سایه دیده می شود، به مدت زمان 1 ساعت و 25 دقیقه است که ساعت 2 و 12 دقیقه بامداد از سایه زمین خارج می شود و قبل از ساعت 6 و 51 دقیقه صبح به وقت گرینویچ به پایان می رسد.

جالب است بدانید که نهایتا در هر سال 3 مرتبه ماه گرفتگی رخ می دهد، اما ممکن است طی یکسال هیچ ماه گرفتگی نباشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.