Take a fresh look at your lifestyle.

یک مقام چینی: شاید کرونا از آمریکا به چین آمده باشد

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به آمریکا گفت:

شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به “ووهان” برده است. او از آمریکا درخواست کرد که در اطلاعات خود شفاف سازی کند. چندی پیش مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ویروس کرونا را ویروس ووهان نامیده بود که باعث انتقاد وزارت خارجه چین شده بود.

به گزارش خبرگزاری جام نیوز

چین رسما آمریکا را به شیوع ویروس کرونا متهم کرد

این هفته وزارت خارجه چین از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنکه از ویروس کرونا تحت عنوان «ویروس ووهان» یاد کرد، انتقاد کرده بود.

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه احتمال دارد آمریکا عامل انتقال ویروس «کرونا» به شهر «ووهان» بوده باشد، به واشنگتن توصیه کرد در مورد سابقه ابتلای شهروندان آمریکایی به این ویروس شفاف‌سازی کند.

دولت چین روز پنج‌شنبه از آمریکا خواست در مورد سابقه ابتلا به ویروس «کرونا» جدید (کووید-19) در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشته است: «شروع [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده‌اند؟ نام بیمارستان‌ها چیست؟»

وی افزود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به “ووهان” برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»

او در مورد احتمال انتقال ویروس توسط ارتش آمریکا به ووهان که فعلا نقطه اولیه انتشار ویروس کرونا شناخته می‌شود، توضیحی نداد، اما در روزهای گذشته مقام‌های چینی در مورد اینکه این شهر واقعا کانون اولیه شیوع ویروس بوده، ابراز تردید کرده‌اند.

این هفته وزارت خارجه چین از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنکه از ویروس کرونا تحت عنوان «ویروس ووهان» یاد کرد، انتقاد کرد و اظهارات وی را در تضاد با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت خواند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایرنا

سخنگوی وزارتخارجه چین، ارتش آمریکا را به شیوع کرونا در این کشور متهم کرد

پکن- ایرنا- «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ممکن است ارتش آمریکا اپیدمی ویروس کرونا را به ووهان آورده باشد.

به گزارش ایرنا ژائو روز پنجشنبه در توئیتی خطاب به آمریکا نوشت: شفاف باشید، اطلاعات خود را در اختیار عموم قرار دهید آمریکا یک توضیح به ما بدهکار است.

پیش از این نیز شماری از رسانه های چین از احتمال دست داشتن آمریکا در شیوع ویروس کرونا در ووهان خبر داده بودند با این حال امروز سخنگوی وزارت امور خارجه چین به صورت رسمی واشنگتن را به دست داشتن در این موضوع متهم کرد.

اظهارات ژائو در حالی است که «گنگ شوانگ» دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین نیز عصر امروز انتقاد برخی مقامات آمریکا از تلاش های چین برای کنترل شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد و گفت: امیدواریم برخی مقامات آمریکا در این مقطع به جای انتقاد از چین، تلاش های خود را بر مقابله با بیماری و سوق دادن همکاری بین المللی متمرکز کنند.

او افزود: آمریکا نباید مسئولیت شیوع ویروس کرونا را به گردن چین بیاندازند و تلاش های مردم چین برای کنترل بیماری را بدنام کند این کار غیراخلاقی و غیرمسئولانه است و به مهار بیماری در آمریکا نیز کمکی نمی کند.

این مقام چینی در پاسخ به اظهارات «روبرت اوبرایان» دستیار امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود «چین در ابتدای شیوع بیماری برخورد درستی نداشت اما آمریکا خوب کار می کند» تصریح کرد: این موضوع مورد تایید جامعه جهانی است که چین بسیار زود عامل بیماری زا را تشخیص داد و به موقع توالی ژنتیک ویروس را با سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشورها از جمله آمریکا به اشتراک گذاشت و سفر ۹ روزه متخصصان سازمان بهداشت جهانی از جمله کارشناسان آمریکایی به چین را ترتیب داد.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری تسنیم

مقام ارشد چینی: شاید کرونا را ارتش آمریکا به چین آورده باشد
سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که ممکن است ویروس کرونا را ارتش آمریکا وارد چین کرده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنج‌شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر تردیدهایی را درباره احتمال ورود ویروس کرونا به چین توسط ارتش آمریکا مطرح کرد.

این مقام چینی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اولین بیمار مبتلا (patient zero) در آمریکا کی شناسایی شد؟ چه‌تعداد از مردم آلوده شدند؟ نام بیمارستان‌ها [محل نگهداری افراد آلوده] چیست؟ ممکن است ارتش آمریکا این بیماری همه‌گیر را به ووهان چین آورده باشد.»

وی تصریح کرد: «شفاف باشید! آمارهای خود را علنی کنید! شما به ما یک توضیح مدیون هستید!»

چندی پیش فعالان شبکه‌های اجتماعی در چین نیز فرضیه‌ای را درباره احتمال آغاز شیوع ویروس کرونا از آمریکا مطرح کرده‌ بودند.

موضوع احتمال آغاز شیوع ویروس کرونا از آمریکا پس از آن در شبکه‌های اجتماعی چین مطرح شد که شبکه تلویزیونی «آساهی» ژاپن گزارش داد که مرکز کنترل و پیشگیری‌ از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) به‌تازگی شک کرده است که ممکن است تعدادی از بیش از 10 هزار بیماری که طی ماه‌های اخیر در این کشور بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند، در واقع به آنفلوآنزا مبتلا نبوده و به‌دلیل ابتلا به ویروس دیگری (احتمالاً ویروس کرونا) جان باخته‌ باشند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در چین می‌گویند این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا در جریان مسابقات ارتش‌های جهان که در اواخر سال 2019 در چین برگزار شد و تعداد زیادی آمریکایی در آن حضور داشتند، از آمریکا به چین منتقل شده باشد.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.