Take a fresh look at your lifestyle.

علت مرگ دومین نهنگ جزیره کیش مشخص شد!

در هفته گذشته یعنی تاریخ 11 آذر ماه امسال دومین لاشه نهنگ براید در سواحل جزیره کیش پیدا شد و علت مرگ این نهنگ نامشخص بود. به فاصله ی ده روز این دومین نهنگی است که مرده ی آن به ساحل کیش می آید. تا زمانی که لاشه ها بدون علت یابی مرگ (به هر دلیلی، نبود متخصص، نبود امکانات، نبود حس مسئولیت…..) در ساحل دفن شوند، این ماجرا ادامه خواهد داشت.

کشف دومین لاشه نهنگ در سواحل کیش

علت مرگ دومین نهنگ جزیره کیش

به همین دلیل گفته می شود به دعوت محیط زیست منطقه آزاد کیش یک تیم تخصصی جهت کالبد گشایی بر سر لاشه نهنگ براید حاضر شدند. اگرچه امکانات و تخصص انجام این کار در کشور کم است ولی امیدوار بودیم که تلاش ها منجر به یافتن علت مرگ نهنگ ها در جزیره کیش شود.

تشخیص های اولیه از علت مرگ نهنگ جزیره ی کیش به گفته کارشناس مسئول این پروژه آقای ادیبی گفته شد که ایشان اعلام کردند کالبد گشایی و تمیز کاری دنده ها و بدن نهنگ تا قسمت سر انجام شد و مشخص شد که در قسمت دنده های 5 و 6 و در دنده 4 کمتر آسیب وجود داشت که می توان نتیجه گرفت که مرگ دومین نهنگ براید به دلیل گیر افتادن در فضایی همچون تورهای صیادی بزرگ بوده است.

خون مردگی در دنده های نهنگ براید
خون مردگی در دنده های نهنگ براید

علاوه بر موارد فوق وجود خون مردگی در سینوس ها، نیز مشاهده شده است که در کنار آسیب های دنده ها، حدس و گمان کارشناس ها را به سمت گیر افتادن نهنگ در تورهای صیادی و خفگی نهنگ، سوق داده است.

به جهت ایجاد حساسیت و نیز آشنایی جامعه با معضلات مهم محیط زیست دریایی، این خبر کماکان تکمیل می شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.