Take a fresh look at your lifestyle.

قسط وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی چقدر است؟

با توجه به شرایط تورمی کشور وام ازدواج می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات مالی زوج های جوان باشد. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ وام ازدواج از 50 میلیون تومان برای هر کدام از زوجین به 70 یا 100 میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش یافت. البته مشمولین وام ازدواج 200 میلیونی پسران کمتر از 25 و دختران کمتر از 23 سال می باشند که تاریخ عقد آن ها بعد از فرودین 97 بوده و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده باشند. اما ببینیم قسط وام ازدواج 100 میلیونی (200 میلیون برای هر دو) چقدر است؟

بازپرداخت اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی چگونه است؟

وام ازدواج دارای بهره 4 درصدی بوده که در گذشته باید ظرف مدت هفت سال تسویه میشده با افزایش وام ازدواج به 100 میلیون برای هر یک از زوجین یا به عبارتی 200 میلیون تومان برای هر دوی آن ها اقساط وام ازدواج در 10 سال تسویه خواهد شد که البته باید منتظر اجرایی شدن این مصوبه بود.

ولی اسماعیلی، نایب‌ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:

” هفت سال بازپرداخت این وام به ۱۰ سال رسید تا در هر ماه بر زوجین فشار زیاد ناشی از بازپرداخت وام وارد نشود.”

او همچنین گفت: کمیسیون اجتماعی درباره ضامن وام گیرنده بحث‌هایی انجام داد که در نتیجه ضامن معتبر لزوما کارمند نخواهد بود.

اگر زوجین همچنان هفت سال فقط زمان داشته باشند برای بازپرداخت اقساط دو میلیون و ۷۲۰ هزار تومان برای زوجین خواهد بود. اما با توجه به اینکه قرار است سال‌های بازپرداخت بیشتر شود احتمالا قسط وام ازدواج 100 میلیونی، قسط وام ازدواج 100 میلیونی رقمی نزدیک به دو میلیون تومان برای هر دو زوج اعلام می شود.

بانک ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

تمامی بانک ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.