Take a fresh look at your lifestyle.

قوانین جدید دولت برای مقابله با کرونا!

به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا جناب آقای روحانی طی جلساتی که با دیگر مسئولان داشتند قوانین و محدودیت های جدیدی که می بایست در میان مردم وضع کنند را به دستگاه های زیربط انتقال دادند.

به گزارش به گزارش خبرآنلاین منبع خبر

دستورات روحانی برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

ه گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هئیت دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این تماس‌ها تاکید کرد که روند اجرای این طرح در خصوص بازگشت مسافران نوروزی باید به گونه ای باشد که در مبادی ورودی و خروجی شهرها ازدحام ایجاد نکند و روند پیشبرد طرح غربالگری را کند نسازد.

رئیس جمهور در گفت‌وگو با بیژن زنگنه وزیر نفت هم دستورات لازم را برای تامین بنزین مورد نیاز مسافران صادر کرد و تاکید نمود که به مردم اطمینان داده شود که هیچ خللی در تمام ساعات روز برای تامین بنزین مورد نیاز ایجاد نخواهد شد و هیچ مشکلی برای تامین بنزین مورد نیاز وجود ندارد و مردم به شایعات بی‌اساس توجه نکنند.

روحانی در تماس با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز با اشاره به محدودیت‌های آمد و شد درون‌شهری و برون‌شهری در چارچوب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهارداشت که باید تمام محدودیت‌ها طبق ابلاغیه‌های کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انجام گیرد و روند اجرای این ابلاغیه‌ها دقیق انجام گرفته و از هرگونه اقدام سهل‌گیرانه و یا سختگیرانه خارج از مفاد ابلاغیه ها، پرهیز شود.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت حسن اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: این طرح در راستای حفظ سلامت مردم و مدیریت متمرکز مبارزه با ویروس کرونا است و در نحوه اجرا نباید امنیت خاطر جامعه را خدشه‌دار نماید.

روحانی پس از گفت‌وگو با وزیران نفت و کشور، در تماسی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن دریافت گزارش‌های جدید از اقدامات این وزارتخانه و ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد که تمامی دستگاه‌های ذیربط به‌ویژه وزارت‌خانه‌های بهداشت و کشور باید در خصوص پاسخگویی بهنگام و رفع شبهه‌ها و مقابله با شایعاتی که در فضای عمومی کشور منتشر می شود، اقدامات لازم را به عمل آورند.

به گزارش به گزارش جام نیوز منبع خبر

توقیف یک ماهه خودرو تا جریمه چندصد هزار تومانی و مسافرت ممنوع

به گزارش جام نیوز، ذوالفقاری، رئیس کمیته اجتماعی- انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست خبری امروز:

رانندگان خودرو‌هایی که قصد رفتن به شهر‌ها را دارند و تخلف کنند و وارد شهر‌های دیگر شوند خودرو‌های آن‌ها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
  • اگر زنجیره انتقال بیماری قطع نشود نمی‌توانیم شاهد کاهش ابتلا باشیم و آمار نشان از کاهش مبتلایان نمی‌دهد.
  • در نهایت طرحی که امروز اعلام و اجرایی می‌شود به پیشنهاد وزارت بهداشت و اجماع تمام دستگاه‌ها بود و دیشب هم به تأیید رئیس جمهور رسید.
  • در این طرح صرفا به افراد ساکن اجازه ورود داده می‌شود.
  • کسانی که الان در مسافرت هستند سریعا به خانه‌های خود برگردند، کسانی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند، کسانی که مسافر هستند بدون ورود به شهر‌های در مسیر به مقصد اصلی برود.
  • کد ملی، پلاک خوردو و بیمه افراد ملاک شناسایی است، برخی کارمندان یا کارگران باید برای کار به جای دیگر بروند؛ استانداری‌ها در این خصوص تدابیری اتخاذ کرده‌اند.
  • هر طرحی برای محدودیت قاعدتا مشکلاتی دارد و ما پیش بینی لازم را انجام داده‌ایم، محدودیت‌هایی هم در حمل و نقل خطوط ریلی، هوایی و زمینی اعمال می‌شود.
  • برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیر رسمی که محل تجمع افراد باشد لغو می‌شود.
  • رهبر انقلاب هم با توجه به تاکیدات بر رعایت مسائل بهداشتی که داشتند سفر به مشهد را لغو کردند.
  • تعداد بسیاری از کارمندان دولت مانند آمورش و پرورش تعطیل هستند.
  • رانندگان خودرو‌هایی که قصد رفتن به شهر‌ها را دارند و تخلف کنند و وارد شهر‌های دیگر شوند خودرو‌های آن‌ها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
  • محور دیگر طرح تعطیلی ادارات، پارک‌ها و بوستان ها است؛ هر نقطه‌ای که محل تجمع باشد باید بسته شود.
  • سه گروه برای اصناف درنظر گرفته شده است، گروه اول که خدمات برای مردم هستند باید فعال باشند و محدودیت زمانی ندارند و مردم برای خدمات ضروری خود نگران نباشند.
  • گروه دوم اصناف باید تا پایان طرح تعطیل باشند.
  • گروه سوم اصناف با نظر استانداری‌ها فعالیت خواهند کرد، تمام اصناف و مراکزی که فعالیت دارند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.