Take a fresh look at your lifestyle.

نمکی: کرونا تا آخر اردیبهشت مهار می شود

سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسسه روز سه شنبه 19 فروردین اعلام کرد با توجه به اینکه هنوز به مرحله مهار کرونا در کشور نرسیده ایم اما می توان امیدوار بود با همکاری و کمک مردم تا پایان اردیبهشت ماه کرونا را مهار و کنترل کنیم.

به گزارش خبرگزاری تابناک

وزیر بهداشت: تا پایان اردیبهشت کرونا را مهار می‌کنیم

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۱۹ فروردین ماه ۹۹) پارلمان در جریان ارائه گزارش مجموعه اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا اظهار داشت: برای ما از قبل مشخص بود که یک ویروس کشور و مردم ما را گرفتار خواهد کرد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: از همان ابتدا ما برای پرواز‌های چین تصمیم گرفتیم و حتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی هم ابلاغ کردیم.

وی بیان کرد: از همان اوایل بهمن ماه ما بیمارستان‌ها را برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و تخت آماده کردیم و از همان روز‌های اول با انستیتوپاستور و آزمایشگاه دانشکده بهداشت کیت جدید تشخیص کرونای جدید را تولید کردیم.

وی همچنین بیان داشت: ما در صبح روز چهارشنبه ۳۰ بهمن اعلام کردیم دو مورد بیمار مبتلا به کرونا در قم داشتیم که البته از نظر کلینیک کرونا تشخیص داده شده بود و در پی آن اعلام شد از سه مورد آزمایش یک مورد مثبت اعلام شده است اگر چه برخی اعلام کردند که اعلام این قبل از انتخابات درست نیست، اما من تأکید کردم که راستگویی خدمت به مردم است هر چند این موارد باید به تفصیل در جلسه غیرعلنی توضیح داده شود.

وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: امروز، روز ریشه‌یابی منشأ بیماری کرونا نیست بلکه روز مبارزه تمام عیار با این ویروس است.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: انشالله تا آخر اردیبهشت ماه به مهار ویروس کرونا خواهیم رسید.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری تسنیم

نمکی در مجلس: هنوز وارد مرحله مهار کرونا نشدیم اما امیدواریم تا پایان اردیبهشت کرونا را مهار کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با بیماری کرونا اولین گزارشات را از شهر ووهان چین دریافت کردیم. پس از اخذ گزارش‌ها، همکارانم را صدا کردم و برنامه‌هایی را برای مقابله با ورود احتمالی ویروس کرونا به ایران ترتیب دادیم. برای ما مشخص بود که یک ویروس جدید ما را گرفتار خواهد کرد.

وزیر بهداشت بیان داشت: ما در روز نخست برای پروازهای مستقیم از چین تشکیل جلسه دادیم. تصمیم‌گیری لازم انجام و به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دستورات لازم ابلاغ شد. از اوایل بهمن ماه دانشگاه‌ها را برای تخت خالی و آزمایشگاه آماده کردیم.

سازمان جهانی بهداشت دو هفته بعد از ورود ویروس کرونا به ایران کیت آزمایشگاهی به ما داد اما از همان روزهای اول با همکاری انستیتو پاستور کیت جدید طراحی کردیم و دو آزمایشگاه ما آماده تشخیص بود.

نمکی ادامه داد: ما پیک آنفلوآنزای H1N1 در کشور داشتیم و منتظر بودیم تیپ B آن هم بروز پیدا کند. مواردی از شهر قم از سرماخوردگی حاد گزارش شد که 8 مورد آنفلوآنزای تیپ B تشخیص داده شد. در روز 29 بهمن دو مورد گزارش شد که دارای علائمی از کرونا بود. من همان موقع اعلام کردم که این گزارش متفاوت است و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی افزود: قبل از آن موارد زیادی آزمایش شده بود که تست کرونای آن‌ها منفی بود. در روز چهارشنبه 30 بهمن در جلسه هیئت دولت اعلام کردم  که مواردی مشکوک مشاهده شده است که ظهر همان روز با خانم دکتر مختاری تماس گرفتم و آزمایش‌ها مثبت اعلام شد. من همان روز به مردم اعلام کردم. هرچند برخی از دوستان گفتند که قبل از انتخابات درست نیست اعلام بشود، اما بنده اعلام کردم چراکه صداقت و راستگویی بهتر است.

وزیر بهداشت ابراز کرد: ما هنوز در کشور در مرحله مدیریت بیماری هستیم و به مرحله مهار و کنترل نرسیده‌ایم و نباید دچار توهم محاسباتی بشویم.

نمکی گفت: در روزهای آینده شاهد نمایش زیبا و ویترین بهتری از بحث کرونا در کشور خواهیم بود و فاصله بین مرگ‌ها و موارد مثبت کمتر خواهد شد. از نظر تعداد ابتلا در دنیا هفتم و در مرگ‌ومیر در رتبه ششم قرار داریم و هر روز به‌سمت مطلوب‌تر حرکت خواهد کرد.

در روزهای آینده در برخی استان‌ها به مرحله مهار خواهیم رسید و امیدوارم تا پایان اردیبهشت ماه به نقطه بهتری برسیم.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.