Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی برای خانواده‌های یارانه‌بگیر

خانواده‌هایی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند برای دریافت وام یک میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه و بازپرداخت 30 ماه، باید منتظر پیامک‌ با سرشماره v.refah باشند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا
با شیوع بیماری کرونا دولت برای حمایت از خانواده ها تصمیم گرفت به ۲۳ میلیون خانواده ای که یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی می گیرند وام یک میلیون تومانی به‌ صورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۳۰ ماه پرداخت کنند.
مشمولان دریافت این وام باید برای ثبت درخواست خود دو اقدام انجام دهند. مرحله اول باید منتظر دریافت پیامک با سرشماره v.refah باشند. ارسال این پیامک‌ها از چهارشنبه شب (۲۷ فروردین ماه) از ساعت ۲۲ شروع شده است.
در مرحله بعد، پس از دریافت پیامک باید کدملی سرپرست خانوار به شماره ۶۳۶۹ ارسال شود. خانواده ها باید توجه داشته باشند که تا ۳۱ فروردین ماه فرصت دارند با سیم کارتی که پیامک را دریافت کردند درخواست خود را اعلام کنند و این مهلت تمدید نمی شود.
مرحله آخر این است که متقاضیان وام یک میلیون تومانی منتظر دریافت پاسخ باشند.
نکاتی که یارانه بگیران در دریافت وام یک میلیون تومانی باید توجه کنند این است که اگر سرپرست خانوار هیچ سیم کارتی به نام خود ندارد برای احراز هویت حتما باید سیم کارت تهیه کند.
همچنین آن دسته از افرادی که به تازگی برای تفکیک یارانه نقدی از پدر ومادر خود اقدام کرده اند، حتی اگر هنوز یک ماه هم یارانه نقدی دریافت نکرده اند، در صورتی که مشمول دریافت یارانه نقدی شوند تسهیلات دریافت می کنند.
افرادی که پیامک های تبلیغاتی را بسته اند نیز این پیامک را دریافت می کنند.منبع خبر

به گزارش خبرگزاری تجارت نیوز

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: برای دریافت وام یک میلیون تومانی حتما باید شماره‌ای که از طریق آن متقاضیان کد ملی خود را ارسال می‌کنند به نام سرپرست خانوار باشد.

عمده مشکلی که متقاضیان برای دریافت وام یک میلیون تومانی عنوان کرده‌اند این است که سرپرست خانوار شماره تلفن همراهی به نامش ثبت نشده که با آن کد ملی خود را ارسال کند.

«باید راهکار دیگه ای در پیش بگیرن که افراد خودشون با کدملی اقدام به ثبت کنن. توی کشور بیش از نصف مردم شماره همراه ثابت ندارن. توی این مدت خطهاشون رو فروختن یا سوخته. اینجوری بازم مشکل پیش میاد.»

«سرپرستانی که شماره تلفن ندارند چکار کنند»

«اگر کسی تلفن همراه به نامش نباشد باید چه کار کند»

مادرم سرپرست خانواره شماره موبایل به نام خودش نداره چه کار باید کنه

«الان خیلی از افراد تو روستا که خیلی محتاج هم هستند تلفن همراه ندارند باید چکار کنند»

«اگر شماره تلفن همراه کسیکه در بانک عامل برای یارانه ثبت نام کرده خاموش باشد چه باید کرد»

«من مادرم سرپرست هست یارانه به حسابش واریز میشه ولی خط موبایلی نداره انوقت باید چی کار کنیم خدایی چرا انقدر سنگ جلوی پای مردم میندازید»

«چطوری پیامک به سرپرستان داده میشه؟ مثال من شمارم به نام خودم نیست و تو بانکم شماره‌ای از من ندارن… پس چطوری میخوان به سرپرستی که مثل من هستن پیامک بدن؟»

«من خطم بنام شوهرم هست ولی یارانم بحساب خودم واریز میشه باید چکارکنم لطفا ر اهنماییم کنید ب این پول واقعا نیاز دارم اجاره نشین ودستم خیلی خالیه»

در این خصوص مهدی قمصریان، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: برای دریافت وام یک میلیون تومانی حتما باید شماره‌ای که از طریق آن متقاضیان کد ملی خود را ارسال می‌کنند به نام سرپرست خانوار باشد.

وی افزود: این مشکل در ثبت نام یارانه معیشتی نیز وجود داشت، اما چون بار حقوقی پیدا می‌کند، راهی جز این نیست که متقاضیان با کارت ملی خود نسبت به خرید سیم‌کارت اقدام کنند، در غیر این صورت درخواست این افراد تایید نمی‌شود و وام یک میلیونی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

برخی از متقاضیان از عنوان کرده‌اند شماره‌ای که موقع ثبت نام یارانه به بانک داده‌اند با شماره‌ تلفنی که قرار است با آن کد ملی خود را ارسال کنند مطابقت ندارد، یعنی شماره‌ای که نزد بانک‌ها هست با شماره فعال فعلی آنها متفاوت است. آیا این موضوع باعث بروز مشکل می‌شود؟

قمصریان در پاسخ به این سوال گفت: این موضوع در تایید درخواست این افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند، فقط سیم‌کارت باید به نام سرپرست خانوار باشد.

منبع خبر

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.