Take a fresh look at your lifestyle.

نمایشگاه مجازی کتاب دی ماه برگزار می‌شود

محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه مجازی کتاب دی ماه برگزار می‌شود. تعطیلات دو هفته‌ای ادارات باعث شد روند تدارک برنامه نمایشگاه با تاخیر انجام شود. به همین دلیل زمان برگزاری نمایشگاه تغییر کرد.

احمد علی راغب آهنگساز و نوازنده انقلابی در گذشت

چینی ها خورشید مصنوعی ساختند! 

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان :

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات کشورمان رخ داد که در اینجا به مهمترین آنها می‌پردازیم:

نامزد‌های بخش «رمان» جایزه ادبی جلال آل احمد معرفی شدند

براساس اعلام دبیرخانه سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، داوران بخش رمان، اسامی نامزد‌های راه‌یافته به مرحله نهایی این بخش را به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام کردند:

اوراد نیمروز/ منصور علیمرادی/ نشر نیماژ
با اعمال شاقه/ محمد حنیف/ نشر نیستان
خیال باز/ احمد حسن زاده/ نشر نون

شایان ذکر است، این آثار به داوری جواد افهمی، سعید تشکری و علی چنگیزی به مرحله نهایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد راه پیدا کردند.

نمایشگاه مجازی کتاب دی ماه برگزار می‌شود

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نمایشگاه مجازی کتاب گفت: نمایشگاه مجازی کتاب دی ماه برگزار می‌شود. تعطیلات دو هفته‌ای ادارات باعث شد روند تدارک برنامه نمایشگاه با تاخیر انجام شود. به همین دلیل زمان برگزاری نمایشگاه تغییر کرد.

کتابفروشی‌های طرح پاییزه کتاب ۹۹ مطالبات خود را دریافت کردند

با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب ۹۹، طی ۱۳ روز کاری تسویه حساب شد.
طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به مدت هفت روز با مشارکت و استقبال ۸۱۶ کتابفروشی فعال در سراسر کشور برگزار و طی آن ۴۵۸ هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷میلیون و ۵۹۱هزار و ۷۳۰ریال خریداری شد.

ثبت‎ نام تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ ویژه ناشران تمدید شد

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید ثبت‏ نام تسهیلات حمایتی کم‏ بهره به ناشران خصوصی تا ۲۸ آذرماه خبر داد. علیرضا اسماعیلی گفت: با توجه به تشکیل نخستین جلسه کارگروه اعطای تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ ویژه ناشران و با عنایت به فراخوان قبلی تصمیم گرفته شد زمان ثبت‎نام در سامانه برای آخرین بار جهت بهره‏ مندی هر چه بیشتر ناشران تمدید شود.

بازنشر «خاله جان دی‌دو و چند تا گردو» سروده رحماندوست

قصّه منظوم «خاله جان دی‌دو و چند تا گردو» سروده مصطفی رحماندوست برای سومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد. این کتابِ تربیتی که مناسب کودکان چهار سال به بالاست، به‌گونه‌ای، دور و تسلسل را با زبان شعر به آنان آموزش می‌دهد.

کتاب «خاله جان دی‌دو و چند تا گردو» قصه چند گردوست که از این دست به آن دست می‌شوند. خاله جان چند گردو می‌چیند، موش آن‌ها را از او می‌گیرد، گربه آن‌ها را از موش می‌گیرد و سگ از گربه و مرغ از سگ. ماجرا به همین ترتیب تکرار می‌شود. این کتاب که اولین بار در سال ۱۳۹۴ از سوی کانون منتشر شده، با تصویرگری اکبر نیکان‌پور آراسته شده است.

مرمت بیش از هزار سند مرتبط با وقف در کتابخانه ملی

محمد حدادی مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام خبرِ مرمت اسناد مربوط به وقف، گفت: بیش از هزار سند مرتبط با وقف در اداره‌کل مرمت و حفاظت این سازمان مرمت شده است که می‌توان به وقف اسناد مربوط به مساجد، حمام، مدرسه، وقف املاک و اراضی جهت امور خیریه و برگزاری تعزیه و مراسم مذهبی اشاره کرد.

برگزیدگان مسابقه «کتاب‌خوانی پویا» معرفی شدند

امین زینلی، دبیر «مسابقۀ کتاب‌خوانی پویا»، از پایان دومین دوره این مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت کتاب «پیامبر (ص) و قصه‌هایش» و اعلام اسامی برندگان خبر داد.

زینلی با اشاره به اینکه ۷۷۱۰ نفر در این دوره از مسابقه شرکت کردند، گفت: از بین شرکت‌کنندگان این مسابقه، ۳۶۷۲ نفر به تمامی سؤالات پاسخ صحیح دادند و مجوز شرکت در قرعه‌کشی نهایی را کسب کردند.

تلاش انجمن صنفی مترجمان تهران برای کمرنگ کردن خلأ قانون کپی رایت در کشور

محمدرضا اربابی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان تهران، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تلاش‌های این انجمن در زمینه لزوم رعایت قانون کپی رایت در کشور گفت: قانونی در زمینه لزوم رعایت کپی رایت در کشور وجود ندارد. برای همین انجمن صنفی مترجمان تهران با توجه به اهمیت وجود این قانون در کشور در بعد بین المللی، فعالیت مترجمان کشور و لزوم اخذ کپی رایت اثری که قصد ترجمه آن را داریم، تلاش می‌کند اقداماتی را در جهت تسهیل دریافت کپی رایت کتاب‌ها انجام دهد.

شرایط جدید حضور در جایزه قلم زرین اعلام شد

محسن پرویز رئیس انجمن قلم ایران، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جایزه ادبی قلم زرین گفت: هرساله جایزه قلم زرین با مشکلاتی روبروست که از جمله آن‌ها می‌توان به تاریخ برگزاری این جایزه ادبی اشاره کرد. این رویداد زودتر از جایزه‌های ادبی دیگر و در ابتدای هر سال برگزار می‌شود؛ از این رو داوران در فرصت اندکی که در فصل بهار دارند باید آثار را داوری و برگزیدگان را اعلام کنند.

 

 

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.