Take a fresh look at your lifestyle.

وام ازدواج ۱۲۰ میلیونی (مشمولان، نحوه ثبت نام، مبلغ اقساط، زمان اجرا و …)

طرح اعطای وام ازدواج 120 میلیون تومانی از امروز اجرایی می شود و بانک ها دیگر بهانه ای برای عدم پرداخت آن ندارند. در روزهای گذشته بسیاری از زوج هایی که برای دریافت وام ازدواج به بانک ها مراجعه کرده بودند با جواب منفی بانک ها مبنی براینکه ابلاغیه اجرای وام را دریافت نکرده اند روبرو می شدند. اما از امروز مهلت پرداخت وام توسط بانک ها به پایان رسیده و متقاضیان می توانند برای دریافت وام به بانک ها مراجعه کنند.

مبلغ وام ازدواج 1401، 120 میلیون تومان برای هر یک از زوجین است و برای پسرهای کمتر از 23 سال و دختر های کمتر از 25 سال 150 میلیون تومان خواهد بود.

سوالات متداول وام ازدواج 120 میلیون تومانی

وام ازدواج 120 میلیونی از کی اجرا میشود؟

از 18 فروردین 1401

مشمولان وام ازدواج 120 میلیونی چه کسانی هستند؟

  • کلیه زوج های ایرانی که تاریخ عقد آن ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌ باشند و سن آن ها کمتر از 50 سال باشد.
  • جزئیات در ادامه ذکر شده.

    اقساط وام ازدواج 120 میلیونی چقدر است؟

    مبلغ قسط ماهانه وام ازدواج یک میلیون تومان است. کارمزد وام 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت وام ازدواج 120 میلیون تومانی 10 ساله می باشد.

    نحوه ثبت نام برای وام ازدواج 120 میلیون تومانی

    متقاضیان باید با مراجعه به سامانه ve.cbi.ir نسبت به پر کردن فرم ثبت نام اقدام کنند و کد رهگیری 10 رقمی را دریافت کنند.

    وام ازدواج چند روزه واریز میشود

    پس از تعیین شعبه توسط بانک مرکزی، متقاضیان ۱۲ روز کاری فرصت دارند که به بانک و شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک که زمان ۴۵ روزه در نظر گرفته شده اقدام کنند. پس از تکمیل مدارک وام ازدواج پرداخت می‌شود.

    حداکثر سن دریافت وام ازدواج

    زوج های کمتر از 50 سال میتوانند مشمول دریافت وام ازدواج هستند

    مدارک لازم

     اصل و کپی سند ازدواج
    اصل و کپی شناسنامه زوجین
    اصل و کپی شناسنامه ضامن، اصل و کپی کارت ملی زوجین
    ضامن
    کد پستی

    مبلغ وام ازدواج ایثارگران 1401 چقدر است؟

    دوبرابر

    مشمولان وام ازدواج 120 میلیون تومانی چه کسانی هستند؟

    • کلیه زوج های ایرانی که تاریخ عقد آن ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌ باشند و سن آن ها کمتر از 50 سال باشد.
    • وام ازدواج برای شهروندان ایرانی خارج از کشور: کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آن‌ها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت‌نام بوده و گواهی ازدواج آن‌ها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد، به عنوان سند ازدواج تلقی می‌شود.
      وام ازدواج برای سایر ادیان: اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تأیید قرار گیرد، معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت‌نام خواهند بود.
      متقاضی وام ازدواج علی‌رغم ازدواج دوم یا بیشتر، قبلا وام ازدواج نگرفته باشد.
    • افرادی که از سال گذشته متقاضی دریافت وام ازدواج بودند و در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند، در صورتی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، می‌توانند وام ازدواج بگیرند.

    همچنین بخوانید: یارانه رمضان 1401

    مگ تک

    ممکن است شما دوست داشته باشید
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.