Take a fresh look at your lifestyle.

مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ۱۴۰۰ | پرداخت تا پایان آذر

طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی، (مصوبه ۷۲ ام ستاد ملی مقابله با کرونا) اعتبار در نظر گرفته شده برای پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند. زمان پرداخت وام ودیعه مسکن نهایتا تا آذر ماه 1400 می باشد. سقف مبلغ وام ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی 70 میلیون و برای شهرستان ها از 40 تا 25 میلیون تومان می باشد. به گفته اسلامی مستاجرانی که سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند امسال نمی توانند این وام را دریافت کنند. نرخ سود وام ودیعه مسکن ۱۳ درصد بوده و بازپرداخت آن از 5 تا 3 سال می باشد. مبلغ اقساط وام ودیعه مسکن از یک میلیون و ششصد هزار تومان تا ۸۴۲ هزار تومانی می باشد. در سال گذشته ۹۲۰ هزار سرپرست خانوار موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شدند که با توجه به افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن و از طرفی افزایش اعتبار در نظر گرفته شده برای تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران، پیش بینی می شود امسال نیز وام ودیعه مسکن تقریبا به همین تعداد سرپرست خانوار تعلق بگیرد.          مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن به بانک مرکزی و دستورالعمل اجرایی آن به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

جزئیات وام ودیعه مسکن 1400

وزیر راه و شهرسازی درباره مصوبه ستاد ملی کرونا در حوزه اجاره مسکن گفت: با توجه به بررسی پیامدهای جابه‌جایی مستأجران در شرایط تنگنای اقتصادی و همه‌گیری کرونا در جلسه ستاد ملی کرونا، میزان افزایش نرخ اجاره بها همچون مقادیر سال گذشته، به منظور تمدید خودکار و بدون مراجعه به دفاتر املاک، مجدداً مورد تأکید و تصویب مجدد قرار گرفت. بر این اساس، میزان افزایش اجاره‌بها در شهر تهران، حداکثر ۲۵ درصد، دیگر کلان‌شهرها ۲۰ و سایر مناطق شهری کشور ۱۵ درصد تعیین شده است.

افرادی که پارسال وام ودیعه مسکن گرفته اند امسال نمی گیرند.

اسلامی افزود: بررسی‌ها حاکی از تمدید بیش از ۸۵ درصد قراردادهای اجاره بر مبنای مصوبات ستاد ملی کرونا در سال گذشته است. البته در حوزه تسهیلات ودیعه مسکن نیز میزان وام‌دهی بانک‌ها برای سال ۱۴۰۰ اندکی افزایش پیدا کرد تا افزایش اجاره‌بها، به نحو موثرتری جبران شود. همچنین دریافت کد رهگیری، صرفاً برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات ودیعه مسکن از بانک‌ها مورد نیاز است و وام تسهیلات مسکن به مستأجرانی که سال گذشته از این وام استفاده کرده‌اند، تعلق نخواهد گرفت.

سود و مبلغ اقساط ماهانه وام ودیعه مسکن

نرخ سود تسهیلات مذکور ۱۳ درصد و بر مبنای بازپرداخت ۵ ساله برای مستأجران تهرانی، اقساط ماهیانه ۱.۶ میلیون تومانی و برای ۲ گروه هدف دیگر، با بازپرداخت ۳ ساله، به ترتیب اقساط ۱.۳ میلیون تومانی و ۸۴۲ هزار تومانی منظور شده است.

پارسال چند نفر وام ودیعه مسکن گرفتند؟

خاطرنشان می‌شود سال گذشته پس از ثبت نام ۹۲۰ هزار سرپرست خانوار، نهایتاً این تسهیلات به حدود ۲۰۰ هزار خانواده داده شد که مجموع ارقام پرداختی به نزدیک ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امسال به چند نفر وام ودیعه مسکن داده می شود؟

با توجه به افزایش رقم این تسهیلات در سال جاری (۷۰، ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان برای مستأجران تهرانی، کلانشهرها و سایر شهرها) نسبت به مبالغ تعیین شده برای سال گذشته (۵۰، ۳۰و ۱۵ میلیون تومان)، همزمان با تعیین سقف ۱۰ هزار میلیارد تومانی این تسهیلات در سال جاری از سوی ستاد کرونا و نیز حذف خانوارهایی که سال گذشته این وام را دریافت کرده اند، احتمالاً تعداد دریافت کنندگان این وام، امسال نیز حول و حوش همان تعداد دریافت کنندگان این تسهیلات در سال گذشته باشد.

وام ودیعه مسکناعطای تسهیلات ودیعه مسکن یکی از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در خرداد ماه سال گذشته است که برای حمایت از مستاجران به تصویب رسیده است. از دیگر مصوبات این ستاد در این راستا تمدید خودکار قراردادهای اجاره مسکن، تعیین سقف اجاره بها برای قراردادهای تمدیدی در سال جاری می باشد.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.