Take a fresh look at your lifestyle.

پرورش موفق گیاه تربچه در فضا!

پرورش و کشت گیاهان و سبزیجات در فضا یکی از عوامل مهم و موثر برای تداوم حیات بیرون از زمین می باشد. از همین رو فضانوردان در ایستگاه فضایی اعلام کردندکشت تربچه در فضا موفقیت‌آمیز بوده است. ایستگاه فضایی بین المللی تصویری از یک فضانورد که در ماموریت “اکسپدیشن ۶۴”(Expedition ۶۴) را در صفحه کاربری اینستاگرام منتشر کرده است. «کیت روبینز» فضانورد ناسا توانسته است در ایستگاه فضایی برای اولین بار تربچه برداشت نماید. در گذشته نیز فضانوردان توانسته اند سبزیجاتی چون کاهو، کلم و خردل بکارند.

10 دلیل برای باور اینکه انسان ها از یک فضای دیگر آمده اند

به گزارش خبرگزاری تسنیم :

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ کشت گیاه و سبزیجات در فضا به‌عنوان یک عامل موثر برای تدام حیات خارج از زمین اهمیت زیادی دارد و به دنبال این موضوع یکی از برنامه‌های متمرکز فضایی در جهان رسیدن به تکنولوژی و روش‌های پرورش گیاهان در فضا است.

در همین راستا، ناسا اعلام کرده است جدیدترین پروژه پرورش گیاهان در فضا که توسط کیت روبینز فضانورد این سازمان انجام شده، موفقیت‌آمیز بوده است.

پروژه پرورش تربچه در ایستگاه فضایی بین‌المللی پیگیری شده و به تازگی به نتیجه دلخواه رسیده است؛ طی این فرآیند 20 تربچه پرورش یافته برداشت شده و به منظور انجام یکسری آزمایش منجمد شده است تا به همراه فضانوردان به زمین بیاید.

برای پرورش این گیاه از نورهای مصنوعی استفاده شده و در محفظه، مواد مغذی و اکسیژن به ریشه گیاه رسیده است تا در سال 2021 به زمین آورده شود؛ لازم به ذکر است پیش از این هم گیاه کاهو در فضا پرورش پیدا کرده است؛ دلیل انتخاب تربچه هم این است که این گیاه ظرف 27 روز به بار می‌نشیند

 

منبع خبر

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.