Take a fresh look at your lifestyle.

آخرین اخبار کرونا در قزوین را از طریق این صفحه پیگیری کنید

بعد از ورود کرونا به ایران آن هم از شهر قم هر روز شاهد گسترش این ویروس در سایر شهرهای ایران هستیم. اگر در شهر قزوین زندگی می کنید می توانید از طریق این صفحه از سایت مینویسم آخرین اخبار مربوط به کرونا در قزوین را پیگیری کنید.

به گزارش به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸:

بالاخره کرونا قزوین را هم در بر گرفت! معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین آقای دکتر نجاری گفت: آزمایش اولیه دو بیمار مشکوک به کرونا در استان مثبت بوده، ولی برای اثبات به ازمایشگاه‌های مرکزی تهران ارسال می‌شود به همین منظور نه می‌توان گفت پاسخ این آزمایش‌های نه مثبت و نه منفی است.

او اضافه کرد: تاکنون آزمایش ۱۸ بیمار مشکوک به کرونا به انستیتو پاستور و دانشکده بهداشت دانشگاه تهران ارسال شده که پاسخ بخش عمده‌ای از ان‌ها منفی بوده و بخشی هم در دست ازمایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از هم استانی‌ها خواست، بهداشت فردی را رعایت و از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت خوداری کنند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری مهرنیوز

طبق آخرین اخبار مربوط به کرونا در قزوین در روز چهارشنبه 6 اسفند

۵ مورد مشکوک بیماری کرونا در قزوین منفی اعلام شد / نگران نباشید

قزوین- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، نامدار گفت: از ۸ مورد مشکوک مشاهده شده در استان تاکنون ۵ مورد منفی گزارش شده و سه مورد برای جواب قطعی به تهران ارسال شده است و هیچ نگرانی نداریم.

وی افزود:

با حمایت استاندار و پدافند غیرعامل اقدامات پیشگیرانه مؤثری در استان انجام شده و در صورت مشاهده موارد مشکوک اطلاع رسانی مناسب شود تا مردم در جریان کارها قرار گیرند.

تاکنون هیچ مورد مثبت قطعی در استان نداشتیم الان در بیمارستان ۸ مورد مشکوک در حال تست است که تاکنون ۵ مورد منفی بوده و سه مورد هم منتظر ارسال جواب از تهران هستیم.

کیت‌های آزمایش در استان مهیا شده است

ستاد ویژه مبارزه با بیماری کرونا در قزوین فعال شده و هرچند متولی دانشگاه پزشکی است اما همه دستکاهها باید بسیج شوند تا با این ویروس بدرستی مقابله کنیم.

گند زدایی و ضد عفونی اماکن عمومی و بیمارستانها، ادارات، اتوبوس‌های عمومی، و توزیع ماسک و محلول ضد عفونی کننده در مراکز درمانی و عمومی لازم است که برای اجرای آن اقدام کرده‌ایم اما مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای ضدعفونی کردن ادارات خودشان اقدام کنند.

نامدار از راه اندازی بیمارستان صحرایی  و توزیع ماسک رایگان از طریق هلال احمر خبر داد.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایسنا

طبق آخرین اخبار کرونا در قزوین تاکنون مورد قطعی ابتلا به کرونا در قزوین نداشتیم

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: برای افزایش حساسیت و دقت تشخیص از کلیه بیماران که علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارند تست آنفلوآنزا می‌گیریم و اگر تست آنفلوآنزا و سایر بیماری‌ها منفی شد تست کرونا از فرد گرفته می‌شود و تاکنون مورد قطعی ابتلا به کرونا در قزوین نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: بیمار مشکوک از نظر ما فردی است که علائم حاد تنفسی دارد و باید بستری شود، در این موقع از سال آنفلوآنزا و ویروس‌های دیگر نیز وجود دارد بنابراین نمی‌توان گفت همه علائم تنفسی مربوط به کرونا است.

در حال حاضر هشت نفر در بیمارستان‌های مختلف سطح شهر استان قزوین بستری هستند و این روال را نداریم که در یک بیمارستان خاص بستری شوند.

نامدار بیان کرد: سعی شده است برای بیمارستان‌ها در حد امکان تجهیزات تهیه شود، هشت نفر تحت درمان هستند اما قرنطینه نیستند، بیماران در اتاق ایزوله قرار دارند حتی اگر نتیجه تست آن‌ها منفی باشد در اتاق ایزوله می‌مانند ممکن است مبتلا به آنفلوآنزا باشند که شدیدتر از کروناست.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین

سایه سنگین کرونا بر فضای ورزش استان قزوین

آخرین اخبار کرونا در قزوین:

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ شیوع بیماری کرونا در ایران و محدودیت‌های اخیر برای حضور در اماکن ورزشی باعث شده برگزاری اردوی تیم‌های ملی، مسابقات باشگاه‌های کشور، تمرینات و اعزام تیم‌ها با اما و اگر مواجه شود.

ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش با صدور اطلاعیه‌ شماره سه خود اعلام کرد، تمام مسابقات کشور در لیگ‌های مختلف ادامه می‌یابد ولی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

تمامی مسابقات کشور از روز دوشنبه به مدت ۱۰ روز لغو شد، در همین راستا، تیم فوتبال کاسپین قزوین که میزبان رقابت‌های دسته دو باشگاه‌های کشور است، بدون تماشاگر در ورزشگاه 15 هزار نفری سردار آزادگان به مصاف شهرداری فومن می‌رود.

اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد ناشنوایان هم که قرار بود از امروز در رده‌های سنی امید و بزرگسالان در قزوین برگزار شود و جمعی از ملی پوشان به محل برگزاری اردو آمدند، لغو شد.

اردوی تیم ملی کاراته هم که بهمن عسگری و علی اصغر آسیابری ملی پوشان قزوینی حضور دارند و به همراه سایر ملی پوشان خود را برای شرکت در رقابت‌های لیگ جهانی مهیا می‌کردند، لغو شد.

تمرینات تیم بسکتبال لیگ برتری شهرداری قزوین که قرار بود آخرین بازی خود در لیگ برتر را در بندر امام و برابر پتروشیمی برگزار کنند، برای در امان ماندن از کرونا، به خانه‌های خود بازگشتند که بیمار نشوند.

تیم والیبال شهرداری قزوین هم که باید برای برگزاری دیدار برگشت مرحله پلی آف لیگ یک به کاشان سفر می‌کردند، با اعلام سازمان لیگ برابر تیم آران و بیدگل بازیشان لغو و به زمان دیگری موکول شد.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری تسنیم

آخرین اخبار کرونا در قزوین

هشدار دادستان قزوین به شایعه پراکنان ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، دادستان عمومی و انقلاب قزوین با توجه به انتشار برخی اخبار غیرموثق در خصوص تعداد مبتلایان به این ویروس در استان، به شایعه پراکنان ویروس کرونا در فضای مجازی هشدار داد.

محمد قاسمی با توجه به انتشار اخباری در خصوص مبتلایان ویروس کرونا در استان قزوین اظهار داشت: برخی اخبار غیرموثق در فضای مجازی در خصوص تعداد مبتلایان ویروس کرونا در استان منتشر شده که تاکنون هیچ کدام از این اخبار از سوی دستگاه های متولی تایید نشده و دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز طی اطلاعیه ای وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان را رد کرده است.

انتشار اینگونه شایعات موجب تشویش اذهان عمونی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه می شود و آرامش و آسایش عمومی را خدشه دار می کند. ضمن اینکه انتشار این اخبار بر اساس قانون، نشر اکاذیب و جرم می باشد.

محمد قاسمی در پایان هشدار داد: متاسفانه با انتشار اخبار شیوع این بیماری، افرادی سودجو و فرصت طلب اقدام به احتکار برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کننده نمودند که شهروندان با کمبود این اقلام مواجه شدند و به این افراد هشدار داده می شود که موضوع در دستور کار قرار دارد و برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری تسنیم

طبق آخرین اخبار مربوط به کرونا در قزوین

تمام امکانات استان قزوین برای مقابله با کرونا بسیج شده است

منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قزوین گفت: تمامی امکانات ادارات و دستگاه‌ها در اختیار مهار این بیماری قرار گیرد. در حال حاضر هیچ کاری مهم‌تر از این موضوع در استان وجود ندارد.

شیوع ویروس کرونا در کشور به‌ویژه چند استان هم‌جوار ما لزوم همراهی و تعامل همه دستگاه‌ها در استان قزوین را دوچندان کرده است.

تمامی دستگاه‌های اداری استان‌ها باید با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ و تمامی امکانات ادارات و دستگاه‌ها در اختیار مهار این بیماری قرار گیرد. در حال حاضر هیچ کاری مهم‌تر از این موضوع در استان وجود ندارد.

انشگاه‌ها و مدارس تعطیل‌شده و اگر لازم باشد ادارات را نیز تعطیل خواهیم کرد چراکه سلامت مردم از هر چیزی برای ما مهم‌تر است. ایجاد امید در جامعه بابیان عملکرد و حساسیت مسئولین استان نسبت به مهار این بیماری بسیار مهم است.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری مشرق نیوز

کشف بیش از ۲ میلیون ماسک احتکار شده در قزوین

سازمان اطلاعات سپاه استان قزوین از کشف بیش از ۲ میلیون ماسک احتکار شده خبر داد.
به گزارش مشرق، سازمان اطلاعات سپاه استان قزوین از کشف و شناسایی انبار احتکار لوازم بهداشتی در استان خبر داد. در این انبار بیش از ۲ میلیون ماسک کشف شده است. در حال حاضر متهمین این پرونده دستگیر و در بازداشت به سر می‌برند.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.