Take a fresh look at your lifestyle.

کلاس‌های حضوری یا غیرحضوری دانشگاه ها برای ترم دوم!

همه‌گیری بیماری کرونا بیشتر فعالیت‌های انسانی را مجازی کرده؛ دانشگاه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فعالیت‌های آموزشی اکثریت آنها، تا کنون غیرحضوری برگزار شده است.وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آمادگی دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری در ترم دوم تحصیلی (نیمسال دوم) خبر داد.

ثبت نام جدید مسکن ملی برای متقاضیان واجد شرایط

به گزارش ایرنا : منبع خبر

منصور غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره نحوه برگزاری ترم دوم تحصیلی دانشگاه ها اظهار داشت: هنوز برای ترم دوم تصمیم خاص و قطعی گرفته نشده است و باید منتظر ایام نزدیک به شروع ترم و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

وی در ادامه از آمادگی دانشگاه ها برای هر دو وضعیت برگزاری حضوری و غیرحضوری کلاس ها خبر داد.

وزیر علوم تاکید کرد: در این زمینه به طور قطع بر اساس شرایط آن زمان و طبق نظر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می شود.

به گزارش ایرنا، سال تحصیلی جاری که از ۱۵ شهریورماه برای ورودی های قدیم و از اواسط آبان ماه برای ورودی های جدید به صورت غیر حضوری و مجازی آغاز شد تا بهمن ماه ادامه دارد.

بر اساس هماهنگی های انجام شده وزارت علوم با دانشگاه ها، امتحانات پایان ترم ورودی های جدید با ۲ تا سه هفته تاخیر برگزار می شود.

دروس کارگاهی و آزمایشگاهی دانشجویان تا حدودی ارایه شد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا تعدادی از آزمایشگاه ها به صورت الکترونیکی برگزار شد که نیاز به حمایت و زیر ساخت دارد.

به نظر می رسد ترم دوم تحصیلی نیز برای رعایت رفاه دانشجویان و شرایط ویژه استان ها و شهرستان ها به صورت تلفیقی و ترکیبی از حضوری و غیرحضوری برگزار شود.

به دلیل شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته، کلاس های حضوری دانشگاه ها جای خود را به کلاس های مجازی و الکترونیکی داد و این روند در سال تحصیلی جاری نیز ادامه یافته است.

طبق اعلام قبلی علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم امتحانات پایان ترم تحصیلی جاری نیز به صورت مجازی برگزار می شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.