Take a fresh look at your lifestyle.

آیا امسال ساعت تغییر میکند؟ جزئیات تغییر ساعت برای سال ۱۴۰۱

تغییر ساعت سال 1401 موضوعی است که این روزها موضوع بحث برانگیز مجلس است که به نظر میرسد لغو شده و امسال ساعت ها جلو کشیده نمی شوند. علت اینکه چرا امسال ساعت ها تغییر نمی کند به نظر برخی نمایندگان برمیگردد که معتقدند تغییر ساعت تاثیر چندانی در صرفه جویی برق و انرژی ندارد و در عین حال باعث بر هم خوردن تعادل بدن شده و برای سلامتی مضر است.

تغییر ساعت اولین بار در سال 1357 به قانون تبدیل شد و به نظر میرسد امسال تعلیق خواهد شد. این قانون که در برخی از کشورهای دیگر که اجرا می شده است نیز به دلیل بازخوردهای منفی که داشته لغو شده است.

ساعت سال تحویل 1401

تغییر ساعت امسال لغو شد

طبق اعلام ابوالفضل ابوترای، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس قانون تغییر ساعت با موافقت اکثریت نمایندگان مجلس لغو شد. در صورت تصویب نهایی این قانون دیگر ساعت قدیم و جدید نداریم.

علت لغو تغییر ساعت 1401

طبق اعلام نمایندگان قانون تغییر ساعت باعث می شود سیستم بدن به هم ریخته و ساعت خواب و بیداری افراد تغییر کند که برای سلامتی خوب نیست. علاوه بر تبعات منفی تغییر ساعت فواید آن برای کاهش مصرف انرژی و بهره مندی بیشتر از نور آفتاب نیز مورد تردید قرار گرفته است و به نظر میرسد توجیه اقتصادی ندارد.

در طرح عدم تغییر ساعت 1401 آمده است:

عنوان طرح:  تغییر ساعات رسمی کشور ماده واحده: قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه 1386 مجلس شورای اسلامی منسوخ می‌گردد و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی‌گردد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. امت حزب الله می گوید

    باسلام.بلاخره این طرح خوب تصویب شد یانه؟ساعتها تغییر میکنه یا نه ثابت میمونه؟خواهشن مردم رو از سردرگمی نجات بدید مخصوصا از ساعت قدیم و جدید.بخدا خسته شدیم

  2. مهدی می گوید

    تغییر ندهید ثابت باشه فقط ایران است همش تغییر میده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.