Take a fresh look at your lifestyle.

سامانه فروش یکپارچه خودرو؛ سامانه ای جدید جهت عرضه خودرو

پیش از این عرضه و ثبت نام خودروها در سایت مخصوص خودروسازان به صورت قرعه کشی صورت می گرفت، اما حالا طبق تازه ترین خبرها و بنا به اعلام و دستور وزیر صمت قرار است از این پس فروش خودرو فقط در سامانه فروش یکپارچه خودرو صورت پذیرد که این اقدام در جهت افزایش شفافیت و اطمینان از بهره مندی مصرف کننده واقعی از خودرو خواهد بود. سامانه فروش یکپارچه خودرو قرار است به زودی فعال گردد.

انتقال عرضه خودروها به سامانه فروش یکپارچه خودرو

سامانه فروش یکپارچه خودرو سامانه ای است به تازگی از سوی وزیر صمت اعلام شده و قرار است فروش خودروها از دست خودروسازان خارج گردد و در این سامانه با نظارت و شفافیت کامل صورت پذیرد. بعد از راه اندازی این سامانه، روال عرضه خودرو تغییر خواهد کرد و ثبت نام و قرعه کشی به صورت متمرکز انجام می شود. به طوری که ظرفیت هر خودرو ساز در هر مرحله از فروش اعلام و سپس مابقی مراحل مثل ثبت نام و قرعه کشی با نظارت وزارت صمت در آدرس اینترنتی سامانه فروش یکپارچه خودرو انجام خواهد شد.

به اطلاعات ذیل درخصوص سامانه فروش یکپارچه خودرو توجه شود:

  • سامانه فروش یکپارچه خودرو در جهت حذف تدریجی قرعه کشی به اجرا در آمده است.
  • در حال حاضر آدرs این سامانه اعلام نشده
  • زمان شروع به کار سامانه فروش یکپارچه خودرو به طور رسمی اعلام نشده اما بنا به اعلام وزیر صمت، قرار است از روز 18 اردیبهشت 1401 فروش خودرو در این سامانه انجام شود.
  • طبق اعلام رضا فاطمی امین، سامانه فروش یکپارچه خودرو تنها مختص دو خودروساز ایران خودرو و سایپا نبوده و فروش محصولات کلیه خودروسازان باید از طریق این سامانه صورت گیرد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.