Take a fresh look at your lifestyle.

بازیگران سریال پدرسالار پس از ۲۸ سال

سریال پدرسالار یکی از پربیننده ترین و محبوب ترین سریالهای تلوزیونی در سال های 1372 تا 1374 بوده است که هنوز هم در یاد مردم باقی مانده است. داستان خانوادگی و درامی که اکبر خواجویی تهیه کنندگی و کارگردانی آن را برعهده داشت. در ادامه این مطلب توضیحاتی درباره بازیگران سریال پدرسالار پس از ۲۸ سال ارائه شده است.

بازیگران سریال پدر سالار در گذر زمان

در این فیلم بازیگران مطرحی به ایفای نقش پرداخته اند که با هم مروری میکنیم:

محمدعلی کشاورز

محمد علی کشاورز متولد سال 1309 در اصفهان به دنیا آمد. وی یکی از پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر، سینما و تلوزیون میباشد. او در سال 1399 به دلیل نارسایی کلیوی از دنیا رفت. او در سریال پدر سالار نقش پدر خانواده با نام اسدالله را بازی کرد.

بازیگران سریال پدر سالار

حمیده خیر آبادی

حمیده خیر آبادی ملقب به مادر سینمای ایران و به نادره شهرت دات. او در سال 1303 در رشت به دنیا آمد و در سال 1389 از دنیا رفت. او همچنین مادر ثریا قاسمی بازیگر سینمای ایران است. در سریال پدر سالار نقش زن اسدالله با بازی محمد علی کشاورز را ایفا کرد.

جمیله شیخی

جملیه شیخی متولد سال 1309 یکی از هنرپیشه های خوب ایران بود که دکترای افتخاری تئاتر داشت. او مادر آتیلا پسیانی بازیگر سینمای ایران است. وی در سال 1380 بر اثر سکته قلبی درگذشت. در سریال پدر سالار نقش خواهر زن اسدالله را بازی میکرد.

سیامک اطلسی

سیامک اطلسی متولد 1315 یکی از بازیگران ایرانی بودند. ایشان به کار دوبلری نیز مشغول بودند. وی در سال 1400 با وجود اینکه واکسن ویروس کووید 19 را زده بودند بر اثر کرونا از دنیا رفتند. سیامک اطلسی در نقش مصطفی، برادر اسداله خان به ایفای نقش پرداخت.

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی متولد تهران در سال 1340 به دنیا آمد. او در فیلم های زیادی به ایفای نقش پرداخته است. اخرین فیلمی که در آن بازی کرد نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر بود. او در سریال پدر سالار نقش عروس بزرگ اسدالله را بازی کرد.

کمد امیر سلیمانی

کمند امیر سلیمانی متولد تهران در سال 1352 میباشد. او فرزند سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیر سلیمانی است. در سریال پدر سالار نقش عروس کوچیک اسدالله خان را ایفا کرده است.

محمود پاک نیت

محمود پاک نیت متولد 1331 در کازرون است. او فعالیت خود را در سال ۱۳۵۶ در سینما و تلویزیون شروع کرد. محمود پاک نیت مدرک درجهٔ یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌است. او همسر بازیگر مهوش صبر کن است. او نقش پسر اسدالله را ایفا کرده است.

ناصر هاشمی

نام اصلی او میراحمد هاشمی قرمزی است. ناصر هاشمی متولد 22 فروردین سال 1335 در لنگرود می باشد. او برادر مهدی هاشمی است. ناصر هاشمی با سیما تیرانداز ازدواج کرد اما در حال حاضر از هم جدا شده اند. ناصر هاشمی در سریال پدر سالار در سال 1374 در نقش ناصر پسر کوچک اسدالله خان نقش آفرینی کرد.

پرستو گلستانی

پرستو گلستانی در یازدهم خرداد سال 1350 در مشهد، به دنیا آمده است. جالب است بدانید که او خواهرزاده استاد مهدی اخوان ثالث می باشد. پرستو گلستانی با بهروز بقایی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج پسری به نام بهرنگ است اما متاسفانه ازدواجشان به جدایی ختم شد. پرستو گلستانی در سریال پدر سالار در نقش زری دختر اسداله خان بازی کرد.

جعفر بزرگی

جعفر بزرگی زادهٔ ۱۳ اردیبهشت ۱۲۹۶ در تهران بود. او در سال 85 در سن 89 سالگی چشم از جهان فروبست. او بازیگر و هنرپیشه ای قدیمی در سینمای ایران بود. برادش قدرت الله بزرگی کارگردان تلویزیون بود. او در نقش «اوس محمود» (تعمیرکار خودرو در گاراژ اسدالله خان) در سریال پدریالار بازی کرد.

خسرو شجاع‌زاده

خسرو شجاع زاده متولد شده در اول خرداد سال 1324 می باشد. او با بازی در نقش جمال پسر بزرگ اسداله خان به شهرت رسید. او در فیلم های مشهوری همچون گاو ساخته داریوش مهرجویی بازی کرده است. او در تاریخ 24 اسفند 1395 به دلیل سکته مغزی در 71 سالگی درگذشت.

محمود جعفری

محمود جعفری در سال 1332 به دنیا آمده است. او لیسانس بازیگری و کارگردانی دارد.دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است. او دارنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم «زرد قناری» است. محمود جعفری در سریال پدرسالار در نقش داماد اسداله خان و همسر مهری نقش آفرینی کرده است.

آزیتا لاچینی

آزیتا لاچینی در سریال پرطرفدار و نوستالژِیک پدر سالار در نقش معصومه مادر آذر و همسر مصطفی نقش آفرینی کرده است. او در سال 1317 می باشد. او توسط همسر دومش امیر مظفرالدین لاچینی وارد حیطه بازیگری شد.

فرحناز منافی ظاهر

فرحناز منافی ظاهر در سال 1339 در شهر اردبیل به دنیا آمده است. فعالیت هنری اش را در سال 1348 در رادیو کودک با گویندگی آغاز کرده است. او با حسین محب احری ازدواج کرد اما این ازدواج به جدایی ختم شد. او در سریال پدر سالار در نقش مهری دختر بزرگ اسداله خان نقش آفرینی کرد.

حسن مهمانی

در سریال پدر سالار حسن مهمانی را در نقش داماد اسداله خان و همسر زری دیده اید. او در مهر ماه سال 1329 متولد شده است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد.

دانلود صدای مودم های قدیمی

آیا فصل ۷ سریال «پایتخت» ساخته می شود؟

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.