Take a fresh look at your lifestyle.

اصغر فرهادی به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره لوکزامبورگ انتخاب شد

سیزدهمین جشنواره فیلم لوکزامبورگ قرار است از تاریخ 11 تا 21 اسفند برگزار شود. این جشنواره از سال 2010 به طور مداوم برگزار شده و البته در سطح اول جشنواره‌ های سینمایی دنیا قرار ندارد. در این جشنواره قرار است اصغر فرهادی به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم لوکزامبورگ در راس هیات داوران این جشنواره حضور داشته باشد. این سینماگر معروف ایرانی قبل از این هم در چندین جشنواره سینمایی دیگر مانند برلین تجربه ی ریاست در میان اعضای هیات داوران را به عهده داشته است.

اصغر فرهادی پس از گرفتن دو جایزه اسکار در رشته ی بهترین فیلم بین المللی و همچنین به دلیل دریافت جوایز متعدد از جشنواره هایی مانند برلین و کن، در حال حاضر به یکی از مهم ترین و معروف ترین اشخاص سینماگر در جهان تبدیل شده است.

اصغر فرهادی رئیس داوران جشنواره لوکزامبورگ شد

سیزدهمین جشنواره فیلم لوکزامبورگ قرار است از تاریخ 11 تا 21 اسفند برگزار شود و اصغر فرهادی سینماگر ایرانی در راس هیات داوران این رویداد سینمایی قرار گرفته است، این موضوع می تواند یک رویداد مهم در کارنامه ی هنری فرهادی نیز به شمار آید.

پیش از این اصغر فرهادی قرار بود به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره کن حضور داشته باشد اما به دلیل برخی حواشی برای فیلم اخیرش به عنوان قهرمان، از این امر ممانعت به عمل آمد و باعث شد که برگزار کنندگان این مراسم یک کارگردان با اتهام را به عنوان رئیس هیات داوران خود انتخاب نکنند.

جشنواره فیلم لوکزامبورگ در سال های گذشته توجه چندانی به فیلمسازان ایرانی نشان نداده است اما حال امیدواریم که در سیزدهمین دوره از این جشنواره بیشتر از گذشته به سینمای ایران پرداخته شود.

همچنین بخوانید: لیست برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.