Take a fresh look at your lifestyle.

تغییر ساعت پاییز ۱۴۰۱ چه روزی و چگونه است؟

با لغو قانون تغییر ساعت در اردیبهشت 1401، که بر اساس آن ساعت رسمی کشور هر 6 ماه یکبار به عقب یا جلو کشیده میشد، آخرین تغییر ساعت امسال در روز چهارشنبه 30 شهریور 1401 و ساعت 24 انجام می شود و ساعت ها یک ساعت عقب کشیده می شود. تغییر ساعت پاییز 1401 آخرین تغییر ساعت در کشورمان است و بعد از آن ثابت می ماند.

تغییر ساعت پاییز 1401 چگونه است؟

همان طور که گفته شد روز چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت ها عقب کشیده می شود به این شکل که ساعت 24 روز چهارشنبه ساعت به 23 تغییر می کند.

تغییر ساعت پاییز 1401 چگونه است؟

در واقع ساعت اصلی کشور همین است و به علت طولانی شدن روزها در بهار ساعت را تغییر می دهند تا از روشنایی روز استفاده بیشتری شود و یا اهداف دیگری مانند کاهش مصرف انرژی محقق شود اما با بررسی هایی که صورت گرفته عقب یا جلو کشیدن ساعت تاثیر چندانی بر روی کاهش انرژی نداشته و حتی می تواند بار روانی ایجاد کند و یا ساعت داخلی بدن را به هم ریخته و به سلامتی آسیب برساند. صحبت هایی از این دست باعث شد تا قانون تغییر ساعت با مخالفت هایی روبرو شده و این قانون لغو شود.

بنابراین تغییر ساعت پاییز 1401 آخرین تغییر ساعت در ایران خواهد بود و برای سال نو ساعت تغییر نمی کند و ساعت قدیم و ساعت جدید برای همیشه فراموش می شود.

قانون تغییر ساعت رسمی ایران در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید و بر اساس آن در فروردین هر سال ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده شده و در شهریور ماه یک ساعت به عقب بازگردانده می‌شود. این قانون پس از حدود ۱۶ سال لغو می شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.