Take a fresh look at your lifestyle.

علت مرگ جیران همسر ناصرالدین شاه در واقعیت

جیران یا همان خدیجه تجریشی همسر و سوگولی ناصرالدین شاه قاجار بود، این روزها که سریال جیران که یکی از سریال های پرطرفدار در شبکه خانگی است و زندگی جیران را به تصویر می کشد ممکن است بخواهید بدانید در واقعیت جیران چه کسی بود و سرنوشت و علت مرگ جیران همسر ناصرالدین شاه در واقعیت چه بود و قبر جیران همسر ناصرالدین شاه کجا قرار گرفته است؟ با ما همراه باشید.

شخصیت های سریال جیران در واقعیت

سرنوشت جیران زن ناصر الدین شاه در واقعیت

جیران یکی از زنان دربار ناصرالدین شاه و سوگلی او بود که در اولین سال های حکومت ناصر الدین شاه زندگی می کرده است، نام اصلی جیران خدیجه خانم تجریشی دختر یک باغبان از اهالی تجریش و روستای کوهسار بود. شاه به دلیل درشتی چشمان این دختر نام جیران را روی او گذاشت. عشق ناصرالدین شاه به جیران به حدی بود که می خواست او را به عقد دائم خود درآورد اما چون قبل از جیران شاه، چهار زن عقدی دیگر داشت، نمی توانست او را به عقد دائم خود درآورد بدین ترتیب از عقد دائمی ستاره خانم که چهارمین زن عقدی او بود و از وی ۳ فرزند داشت صرف‌ نظر کرد و عقد دائم او را به متعه تبدیل کرد و جیران را به عقد دائم خود درآورد و سپس به او لقب «فروغ‌السلطنه» داد.

جیران از ناصر الدین شاه صاحب 4 فرزند شد که تمامی فرزندانش در سن کم فوت کردند، جیران وقتی وارد حرمسرای شاه شد از نفوذ خود بر شاه برای ولیعهدی پسرش استفاده کرد و سرانجام پسر دوم او به نام امیر محمد قاسم‌ خان ملقب به امیر نظام به ولیعهدی رسید. اما او هم در سن 5 سالگی در گذشت.

جانشین ناصرالدین شاه از کدام همسرش بود

دلیل مرگ جیران همسر ناصرالدین شاه در واقعیت

جیران در 8 جمادی‌ الاخر 1276 بر اثر بیماری در تهران درگذشت و پیکرش را در جوار بقعه حضرت عبد العظیم به خاک سپردند و مقبره‌ ای برای او ساختند. برخی منابع علت مرگ جیران در واقعیت را به بیماری سل و برخی دیگر به سرطان ربط داده اند، اما بسیاری هم معتقدند جیران از غم و اندوه فرزندانش دق کرد و از دنیا رفت، ناصر الدین شاه بعد از مرگ جیران زنان بسیاری گرفت اما مهر جیران هیچوقت از دلش بیرون نرفت.

برای خرید و دانلود قانونی سریال جیران نیم بها روی لینک زیر کلیک کنید:

سریال جیران چند قسمت

معنی اسم جیران

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.