Take a fresh look at your lifestyle.

شیوع ویروس بیماری کرونا در ایران، آیا صحت دارد؟

با شدت گرفتن سرعت انتشار ویروس کرونا در چین خبرهایی حاکی از ورود ویروس کرونا به ایران به گوش می رسد که البته تا این لحظه عدم ابتلای همه افراد مشکوک به ویروس کرونا اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری آنا

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به بیماری کرونا ویروس، اظهار کرد: کرونا وارد ایران خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه به جای ایجاد نگرانی در بین مردم باید از بزرگ کردن این بیماری در ذهن مردم جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: این ویروس وارد ایران خواهد شد و هیچ مرزی نمی‌شناسد و اگر کشوری مدعی شود که اجازه ورود این ویروس را نمی‌دهد، حرفی غیرعلمی زده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به وظائف دولت‌ها در قبال ویروس کرونا یادآور شد: این وظایف شامل این است که اگر ویروس وارد شد افراد کمتری مبتلا شوند؛ اگر افرادی مبتلا شدند کمتر به بیمارستان کشیده شوند و اگر بستری شدند کمتر به بخش مراقبت ویژه برسند و در نهایت افراد کمتری از بین بروند. اگر موردی را مشاهده و تأیید کنیم بلافاصله اعلام می‌کنیم و نیاز به پنهان کردن آن نیست.

تاکنون ۶ مورد مشکوک ابتلا به این ویروس از استان‌های مختلف گزارش شده که همگی آنها منفی بوده است. این عفونت درمان و داروی خاصی ندارد. اکنون بیمارستان‌های خاصی در تمامی استانها و نیز چند بیمارستان در تهران در این خصوص در نظر گرفته شده است و حتی بیمارستان خصوصی را نیز در این رابطه در نظر گرفته‌ایم.

دو مورد مشکوک به کرونا که در تبریز  بستری بودند با انجام آزمایش جواب آنها منفی بوده است و این دو نفر مبتلا به آنفلوآنزای نوع B هستند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری آناتولی

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شب گذشته یک نفر با علائم تب و سرفه در بیمارستان فارابی بستری شد، چون این فرد کارمند فرودگاه بوده و سابقه تماس با گردشگران چینی را نیز داشته است، برای مراعات حداکثر احتیاط به عنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وی با بیان اینکه نمونه گیری از این فرد انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است، اظهار کرد: علائم بیماری کرونای جدید با خیلی از بیماری‌های دیگر حاد تنفسی مشترک است و نمی‌توان هر بیماری را که دچار علائم تب و سرفه و عطسه است به عنوان مشکوک به بیماری کرونای جدید تشخیص داد. موارد مشکوک تنها پس از تأیید علائم بالینی و نیز سابقه تماس فرد قابل بررسی است ضمن آنکه تشخیص قطعی تنها پس از تأیید آزمایشگاه ویروس شناسی امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: وضعیت سلامت و بهداشتی گردشگران خارجی به‌ویژه چینی در فرودگاه محل ورود که اکثرا امام خمینی تهران است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از ورود به کشور، محل حرکت و همچنین سیر حرکت آنها توسط مراکز بهداشت رصد و پیگیری می‌شود.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری شفقنا

گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: ویروس کرونای جدید به همسایگی ایران نرسیده است. آنچه امروز شایعه شده که ویروس کرونای جدید به همسایگی ایران رسیده، بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، صحت ندارد. ویروس کرونای جدید در عراق، کردستان عراق و پاکستان و هیچ یک از کشورهای همسایه که عنوان شده، وارد نشده است. تنها در یک کشور در منطقه، ابتلا به این ویروس تایید شده که آن هم امارات متحده عربی است.

وی تصریح کرد: کروناویروس جدید وارد ایران خواهد شد و به تمام کشورها هم ممکن است وارد شود و هیچ مرزی نمی‌شناسد و اگر کشوری مدعی شود که اجازه نمی‌دهیم این ویروس وارد کشورش شود، غیرعلمی صحبت کرده است.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایرنا

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در فارس گزارش شد که خوشبختانه پس از معاینات لازم مشخص شد که هیچ کدام مبتلا به این نوع ویروس نیستند.

مهرزاد لطفی یکشنبه ١٣ بهمن در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان فارس عنوان کرد: تاکنون هیچ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در ایران به جز دو مورد مشکوک در استان یزد که یکی چینی و دیگری آلمانی بود گزارش نشده است. عدم ابتلای این دو نفر نیز پس از قرنطینه و انجام آزمایش‌های لازم، اعلام شده است.

منبع خبر

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.