Take a fresh look at your lifestyle.

آیا فرد مبتلا به کرونا پس از بهبودی دوباره مبتلا می شود؟

بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند نگران هستند که دوباره این بیماری گریبان آن ها را بگیرد. آیا این احتمال وجود دارد فرد مبتلا به کرونا پس از بهبودی دوباره مبتلا شود یا به عبارتی ممکن است دو بار کرونا بگیریم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت افرادی که کرونا گرفته اند بدن آن ها نسبت به این بیماری مصونیت نسبی پیدا می کند که می تواند از یک ماه تا دو سال تداوم داشته باشد مگراینکه جهش جدیدی از این بیماری ظاهر شود البته با توجه به شرایط ایمنی بدن این موضوع می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر

آیا فرد مبتلا به کرونا پس از بهبودی دوباره مبتلا می شود؟

حمید رضا جماعتی فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که یکبار به ویروس کرونا مبتلا شدند، نسبت به آن ایمنی پیدا می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که فردی که مبتلا به بیماری کرونا شده باشد، آیا امکان ابتلای مجدد به بیماری را دارد یا خیر پاسخ داد: به طور کلی این موضوع بسته شرایط ایمنی بدن افراد نیز ممکن است متفاوت باشد.

صرفاً در مواردی که فرد سیستم ایمنی ضعیفی داشته و بدنش نتواند مصونیت لازم را ایجاد کند ممکن است مجدداً به بیماری کرونا مبتلا شود.

فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه دانشگاه ضرورت انجام تست آزمایشگاهی پس از گذراندن دوره بیماری توسط مبتلایان به کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر چنانچه آزمایش خون نشان دهد که سطح ایمنی بدن به حد قابل قبولی رسیده، معمولاً و در بیشتر موارد بدن در برابر ویروس کووید ۱۹ مقاوم شده و فرد در مقابل این ویروس مصونیت پیداکرده است.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

آیا فرد مبتلا به کرونا پس از بهبودی دوباره مبتلا می شود؟

افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای مانند نقص ایمنی، بیماری قلبی، عروقی، دیابت، فشار خون هستند و همچنین افراد مسن، بیشتر در معرض خطر و وضعیت کشنده این بیماری قرار دارند؛ بنابراین باید مراقبت‌های ویژه‌ای را انجام دهند.

مسعود ضیایی  نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی  در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پاسخ ایمنی بدن به ویروس و باکتری‌ها متفاوت است، به این صورت که افراد در بیماری‌ها ایمنی کامل، نسبی و عدم ایمنی پیدا می‌کنند.

به عنوان مثال اگر فردی به هپاتیت a یا سرخک مبتلا باشد، بعد از بهبودی، ایمنی کامل نسبت به این بیماری‌ها خواهد داشت، اما اگر فردی به کزاز مبتلا باشد و بهبود پیدا کند هیچ گونه ایمنی نسبت به این بیماری نخواهد داشت و برای کسب ایمنی حتما باید واکسن استفاده شود.

بعضی از بیماری‌ها ایمنی کوتاه مدت ایجاد می‌کنند، به عنوان مثال ویروس‌های خانواده کرونا با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ایمنی کوتاه مدت بین چند ماه تا ۲ سال را شامل می‌شوند.

ضیایی اظهار کرد: اطلاعات مربوط به  بیماری کرونا به دلیل نوظهور بودن کامل نیست، اما براساس خانواده این ویروس می‌توان حدس زد که ایمنی نسبی را شامل می‌شود و احتمالا ایمنی پایداری نخواهد بود؛ بنابراین افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند بعد از بهبودی احتمالا تا دو سال آینده ایمن خواهند بود مگر اینکه جهش در ویروس رخ دهد و این جهش شکل جدیدی از ویروس را ایجاد کند که بدن نسبت به آن، پادتن نداشته باشد و نتواند ویروس را مهار کند.

منبع خبر

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.