Take a fresh look at your lifestyle.

«دکتر استرنج ۲» رکورد باکس آفیس را شکست!

«دکتر استرنج 2» با 265 میلیون دلار در باکس آفیس بین‌المللی اکران می‌شود و از 450 میلیون دلار در سطح جهانی عبور می‌کند! این اثر تابوشکن ساخت دیزنی موفق شده در هفته اول فروش خود با کسب درآمد 265 میلیون دلاری کورد باکس آفیس را بشکند. این فیلم یکی دیگر از موفقیت های مهم مارول استودیوز بشمار می آید.

مطالب پیشنهادی: بازی 3 ستاره هالیوود در کمدی «ماریا»

«دکتر استرنج 2» رکورددار باکس آفیس شد!

فروش 265 میلیون دلار «دکتر استرنج 2» در دوران پاندمی کرونا بی سابقه بوده و از لحاظ کسب درآمد در میان فیلم های اکران شده در این دوران دومین رتبه را به خود اختصاص داده است. اگر می خواهید بدانید اولین و پر فروش ترین فیلم در دوران پاندمی کرونا چه بوده باید بگویم، «اسپایدر من: راهی به خانه نیست»! این فیلم سوپر موفق از کمپانی سونی، موفق شده فروشی 340 میلیون دلاری داشته باشد.

سری دوم از فیلم «دکتر استرنج» با بازی بندیکت کامبریج موفق شده تنها در آمریکای شمالی و فقط در طول یک هفته فروشی 148 میلیون دلاری داشته باشد. البته قبلا هم گفته ام که فروش این فیلم در کل دنیا مبلغی بالغ بر 450 میلیون دلار است. این یعنی «دکتر استرنج» چهارمین فیلم موفق و پرفروش مارول پس از «انتقام جویان: پایان بازی» است. پیش بینی می شود که «دکتر استرنج 2» تا چند وقت دیگر به عنوان ششمین فیلم پر درآمد دنیا معرفی شود؛ البته پس از «انتقام جویان: جنگ ابدیت» و «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست»!

این فیلم در حال حاضر در 40 کشور دنیا با زبان های متفاوت عرضه می شود. پردرآمدترین کشورها برای این فیلم شامل کره جنوبی با فروش 30 میلیون دلاری، بریتانیا با فروش 7/24 میلیون دلاری، مکزیک با فروش 5/21 میلیون دلاری، برزیل با فروش 3/16 میلیون دلاری، هند با فروش 7/12 میلیون دلاری، استرالیا با فروش 6/12 میلیون دلاری و آلمان با فروش 12 میلیون دلاری می شود. جالب این جاست که این فیلم در کشورهای چین و روسیه که بازار بسیار خوبی برای فیلم های MCU دارند هنوز اکران نشده است.

بر اساس گفته های دیوید گراس، مدیر بخش فروش فیلم ها، کشورهای خارجی همیشه نیمی از سوددهی فیلم های مارول را برای این کمپانی به ارمغان می آوردند. او در ادامه گفته که 7/65 درصد از بلیط های «دکتر استرنج1» در سال 2016 به باکس آفیس بین المللی اختصاص داشته است. در این صورت با حذف روسیه، چین و اکراین، سود فروش بین المللی به شکل چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

اکران این فیلم چه در بخش درون مرزی و چه در بخش برون مرزی- بین المللی با فرمت های 3D و پریمیوم بوده. پس جای نگرانی برای داشتن بهترین کیفیت ها از این فیلم نیست.

اکران ویژه «دکتر استرنج 2» در بریتانیا فروش 17 درصدی، در فرانسه فروشی 24 درصدی و در آلمان فروشی 50 درصدی در باکس آفیس داشته است. در بخش های آسیایی و اقیانوس آرام هم 11 درصد از فروش ها به بخش اکران ویژه تعلق دارد. این در حالی است که کشور های آمریکای لاتین سهمی 25 درصدی از اکران ویژه این فیلم در باکس آفیس دارند.

سئو کمپانی Imax، ریچ گلفورد در این باره گفته که «دکتر استرنج» شروع خوبی برای فروش تابستانی است. این یعنی خبری خوش برای تمام سازندگان فیلم ها و بازیگران! قرار است در هفته های آتی فیلم هایی مانند «دنیای ژوراسیک: سلطه»، «تاپ گان: ماوریک» و «ثور: عشق و تندر» هم اکران شوند. پس باید به دنبال رکورد شکنی در این فیلم ها هم باشیم!  

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.