Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه وکالتی کردن حساب/ کدام بانک ها حساب وکالتی دارند؟

در حال حاضر داشتن حساب وکالتی به یکی از شروط اصلی برای خرید خودرو در بازار بورس و همچنین ثبت نام ایران خودرو سایپا تبدیل شده است و افراد متقاضی برای خرید خودرو از بورس کالا و یا ایران خودرو و سایپا باید یک شماره حساب به بورس کالا معرفی کنند. اما نحوه وکالتی کردن حساب چگونه است و کدام بانک ها حساب وکالتی دارند؟

چگونه حساب وکالتی داشته باشیم

علاوه بر بورس کالا، ایران خودرو و سایپا در طرح جدید فروش فوق العاده، داشتن حساب وکالتی را الزامی دانسته اند. اما حساب وکالتی چیست؟ حساب وکالتی نوعی حساب بانکی و راهی برای انتقال مبلغ پیش‌ پرداخت به حساب کارگزاری می باشد که طی آن به خودروساز یا بورس این وکالت داده می شود که وجه واریزی مشتری برای خرید ماشین را تا زمان انجام انجام معامله، مسدود کند و اگر معامله صورت نگیرد، همان روز وجه از مسدودی خارجی می شود.

براساس این طرح، باید پول خرید خودرو از بورس کالا یا ایران خودرو و سایپا بطور کامل در حساب وکالتی فرد وجود داشته باشد و در صورت برنده شدن فرد در فروش فوق العاده، خودروساز می تواند پول را بطور مستقیم از حساب وکالتی فرد برداشت کند.

در واقع با داشتن حساب وکالتی، مبلغ مورد نظر برای خرید خودرو به شکل مستقیم و بدون نیاز به اجازه، از حساب کاربری شما برداشته می شود و انتقال وجه به هر روش دیگری ممنوع می باشد.

برای خرید خودرو از بورس کالا یا ایران خودرو و ساپیا، بعد از ثبت نام و دریافت کد بورس کالا، فرد شماره حساب وکالتی خود را معرفی می کند و مبلغ مورد نیاز برای خرید ماشین را به آن حساب واریز می کند و پول فرد بلوکه می شود تا در رقابت شرکت کند. بعد از برنده شدن فرد در رقابت، پول شخص از حساب وکالتی او برداشته می شود، اما در صورتی که شخص در این رقابت برنده نشود، حساب او از حالت بلوک خارج می شود و شخص می تواند پول خود را جابه جا و یا برداشت کند.

برای وکالتی کردن حساب بانکی می توانید یکی از حساب های بانکی پس انداز یا کوتاه مدت خود را به حساب وکالتی تبدیل کنید، اما توجه داشته باشید حسابی نباشد که یارانه به آن واریز می شود.

حساب وکالتی ایران خودرو و ساپیا

در حساب وکالتی برای ایران خودرو و سایپا، ضمن داشتن شرایط عمومی برای ثبت نام خودرو، با مراجعه به بانک های عامل معرفی شده طرح پیش فروش خودرو، از جمله بانک ملت، بانک تجارت، بانک سپه و بانک صادرات، برای افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند.

افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو شامل متقاضیان طرح جوانی جمعیت و طرح تعویض خودروهای فرسوده نمی شود.

بعد از ایجاد حساب وکالتی، متقاضیان به شعب بانک های اعلامی مراجعه می کنند و موجودی حساب آنها توسط شرکت ایران خودرو مورد بررسی قرار می گیرد و اطلاعات فرد طی 2 تا 3 روز کاری به شرکت ایران خودرو ارسال می شود تا بتواند در ثبت نام شرکت کند.

  • چنانچه فرد دارای چک برگشتی باشد نمی تواند حساب وکالتی افتتاح کند.
  • حساب وکالتی هیچ محدودیتی در تعداد ندارد اما هر مشتری تنها می تواند برای هر کارگزاری یک حساب وکالتی نزد یک بانک معرفی کند.
  • امکان افتتاح حساب وکالتی مشترک وجود ندارد.
  • حساب وکالتی با حساب معرفی شده در سجام متفاوت است.
  • براساس بررسی های انجام شده می توان حساب وکالتی بورس کالا را برای قرعه کشی ایران خودرو و سایپا نیز استفاده کرد.
چگونه حساب وکالتی داشته باشیم

افتتاح حساب وکالتی بورس کالا

چنانچه قصد خرید خودرو از بورس کالا را دارید و حالا می خواهید حساب وکالتی داشته باشید به روش زیر عمل کنید:

  1. وارد سایت Ebgo.ir شوید و در بخش کارگزاری های فعال، بر روی اسم کارگزاری مورد نظر خود کلیک کنید.
  2. حالا وارد سامانه EBGO می شوید.
  3. روی گزینه اخذ کد آنلاین بورس کالا کلیک کنید.
  4. مشخصات و اطلاعات مالی خود را ثبت و مدارک لازم را در سامانه بارگزاری کنید.
  5. بعد از ثبت نام برای دریافت کد بورسی، در بخش اطلاعات بانکی، معرفی نامه خود را دریافت کنید و با ارائه آن به بانک مربوطه، حساب وکالتی خود را افتتاح کنید.
  6. با مراجعه به سامانه EBGO در بخش اعلام شماره حساب وکالتی می توانید مشخصات حساب خود را دریافت و آنرا در اختیار کارگزاری قرار دهید.
  7. برای خرید خودرو در بورس قیمت توسط شما در سامانه ebgo اعلام می شود و به این صورت نیست که قیمت به شما تحمیل شود.

روش خرید ماشین از بورس

بانک هایی که حساب وکالتی دارند

بانک تجارت: https://car.farava.ir

بانک ملت: https://bastam.bankmellat.ir/bastam/start

بانک صادرات: https://sep.bsi.ir/Sign/

بانک ملی: https://firoozeh.bmi.ir/signin

بانک سپه: https://ebanksepah.ir

بانک اقتصاد نوین: modern.enbank.ir/netway/index

بانک رفاه: mehvar.rb24.ir/saipa

بانک پاسارگاد: vbank.bpi.ir

افتتاح حساب وکالتی آنلاین از طریق بانک تجارت، ملت، سپه و اقتصاد نوین امکان پذیر است.

برای افتتاح حساب وکالتی، شرکت ایران خودرو و سایپا تعدادی بانک معرفی نموده اند که می توانید با مراجعه به آنها حساب وکالتی باز کنید و اگر در یکی از همین بانک ها حساب کوتاه مدت داشته باشید امکان تبدیل آن به حساب وکالتی هست.

بلوکه شدن پول حساب وکالتی تنها برای افرادی است که در قرعه کشی برنده شده اند و سایر افراد می تواند موجودی حساب خود را جابجا یا برداشت کنند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.