Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه ثبت نام بن نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۱

سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در سال 1401 به دو صورت فیزیکی در مصلی تهران و مجازی در سایت نمایشگاه کتاب به نشانی ketab.ir از روز گذشته چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه 1401 آغاز شد و تا پایان روز شنبه 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. امسال نیز طبق روال هر ساله به اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور بن خرید کتاب با مبالغی مختلف داده می شود. حال در این گزارش نحوه ثبت نام بن نمایشگاه کتاب تهران به طور مختصر آورده شده است.

مطالب مرتبط: ساعت کار نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۱

معرفی سامانه و نحوه ثبت نام بن کتاب نمایشگاه تهران

بن کتاب مختص اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب می باشد تا در کنار تخفیف های اعمال شده از سوی ناشران، از اعتبار خرید کتاب نیز بهره مند شوند. زمان ثبت نام دریافت اعتبار خرید کتاب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 8 اردیبهشت آغاز شده و تا پایان نمایشگاه ادامه دارد.

ثبت نام دریافت بن کتاب از طریق سایت bon.tibf.ir صورت می پذیرد و تقاضیان می توانند با ورود به سایت بن تخفیف کتاب درخواست خود را ثبت نمایند. لازم به ذکر است که موارد استفاده از بن کتاب فقط در بخش مجازی نمایشگاه کتاب می باشد که به کد ملی متقاضی اختصاص می یابد. در ادامه با نحوه ثبت نام بن کتاب همراه باشید.

مبلغ بن خرید کتاب در 1401

  1. سقف بن کتاب دانشجویان و طلاب 350 هزار تومان بوده که از این مبلغ 200 هزار تومان آورده داشجویان و طلاب است و 150 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.
  2. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی 600 هزار تومان بوده که 300 هزار تومان آورده عضو هیئت علمی و 300 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی می باشد.

آموزش ورود به سامانه بن کتاب و ثبت درخواست

افرادی که در دوره های قبلی عضو سامانه شده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نیست. متقاضیانی هم که برای اولین می خواهند از بن کتاب استفاده نمایند طی مراحل زیر باید اقدام به ثبت نام نمایند.

  • bon.tibf.ir در مرورگر گوشی یا لپتاپ تایپ کنید و یا عبارت “سامانه ثبت نام بن کتاب” را بنویسید
مرحله اول ثبت نام برای بن خرید کتاب
  • کلیک بر روی گزینه ثبت نام
  • تکمیل اطلاعات درخواستی شامل کد ملی، تعیین کلمه عبور، شماره تلفن و …
  • کد ملی به عنوان نام کاربری می باشد.
  • لازم است شماره تلفن همراه برای شخص ثبت نام کننده باشد.
  • بعد از تکمیل اطلاعات بر روی “عضویت” کلیک کنید.
مرحله چهارم ثبت نام بن خرید کتاب
  • کد تایید ارسال شده به تلفن همراه را در محل مشخص شده وارد کنید.
  • سپس اطلاعات دیگر را وارد و بر روی “ذخیره” کلیک نمایید
  • سپس صفحه جدید با نمایش اطلاعات کامل در یک نما باز می شود و در صفحه جدید بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

توجه شود که ثبت نام در سامانه بن کتاب به معنای تخصیص بن نیست چرا که در صورت تعلق گرفتن بن به فرد متقاضی، پیام تخصیص با موفقیت انجام شد در صفحه نمایش داده شده و پیامک “یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد” ارسال می گردد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.