Take a fresh look at your lifestyle.

تاریخ عرضه، عکس و مشخصات احتمالی آیفون ۱۶

شرکن اپل در حال کار بر روی مدل های آیفون 2023 آیفون 15 و 15 پرومکس است اما در این میان حرف ها و شایعاتی مبنی بر این که شرکت اپل در حال حاضر به دنبال آغاز خط تولید آیفون 16 برای سال 2024 است نیز وجود دارد. مدتی است که شایعاتی را در رابطه با عرضه آیفون 16 می شنویم بنابراین تمام چیزهایی که در رابطه با این اخبار وجود دارد را میتوانید در این مطلب بخوانید.

توجه داشته باشید این اطلاعات کلی از خط تولید آیفون 16 میباشد و نمیتوان آنها را در حال حاضر واقعی دانست.

احتمال عرضه آیفون 16 در سال 2024

با آیفون 16 اپل میتواند یک آیفون 16 در رده بالاتر اولترا را معرفی کند که در کنار آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و پرومکس هم به فروش میرسد. این دستگاه به عنوان برترین آیفون ارائه می شود و میتواند دارای بهبود دوربین های اضافی و صفحه نمایش گر بزگتر و شاید طراحی متفاوت تری باشد.

برای مدل های آیفون 15 پرو اپل ابتدا می خواست دکمه حالت بی صدا را جایگزین دکمه های فیزیکی کند اما به دلیل مشکلات فنی حل نشد که این کار را انجام دهد و این ویژگی در آیفون 15 حذف شد اما ممکن است در سری جدید گوشی های اپل به عنوان آیفون 16 این ویژگی لحاظ شود.

ویژگی این دکمه اینگونه خواهد بود زمانی که شما دکمه را لمس کنید به حالت بی صدا و یا باصدا در بیاید و دیگر نیاز به فشار و حرکت فیزیکی نداشته باشد. دکمه های حالت جامد به این شکل هستند که انگار شما دکمه ای فشار داده اید اما در رواقعیت یک سطح جامد را لمس کرده اید.فناوری دکمه های جامد در مقابل گرد و غبار محافظت کند. اما به یک سخت افزار اضافی در داخل آیفون نیاز دارد. قرار بوده است شرکت اپل دو موتور Taptic دیگر به گوشی های مدل 15 و 15 پرو اضافه کند تا دکمه لمسی آن فعال شود اما به احتمال زیاد در مدل های سری 16 خود این ویژگی را اضافه خواهد کرد.

دکمه حالت جامد در آیفون 15 و 16
دکمه حالت جامد در آیفون 15 و 16

یک تراشه کم مصرف به دکمه حالت جامد و پاور این اجازه را میدهد که وقتی آیفون خاموش است یا باطری آن تمام شده است کار کند. این دکمه به قدری حساسیت بالایی دارد که وقتی شخص دستکش داشته باشد نیز میتواند کار کند.

اپل از سال 2019 مشغول کار بر روی این تراشه است. اولین تراشه های مودم 5G که توسط شرکت اپل طراحی شده است در سری آیفون 16 2024 عرضه خواهد شد. در ابتدا قرار بود این تراشه ها را در سال 2023 ارائه کند اما در اواخر سال 2022 با مشکلاتی مواجه شد. اولین نسخه تراشه مودم شامل اجزای بی سیم جداگانه خواهد بود اما در نهایت اپل میخواهد یک تراشه همه کاره ایجاد کند که عملکرد های مودم سلولی، وای فای و بلوتوث را ترکیب کند.

نمایشگر face ID در مدل های ایفون 16

در یک سایت کره ای گفته شده است که فناوری face id زیر نمایشگر میتواند به زودی در سال 2024 در سری ایفون های 16 معرفی شود. این فناوری به این شکل است که این دوربین در پایین نمایشگر وجود خواهد داشت. اما هنوز مشخص نیست این فناوری را در سری 16 ارائه بدهد یا نه شاید برای سال های آتی باشد.

همچنین در دوربین گوشی های ایفون 16 لنز پریسکوپ وجود دارد. که قدرت زوم را تا 6 برابر میتواند بیشتر کند.

انتظار میرود گوشی های ایفون 16 در سپتامبر 2024 عرضه شود.

همچنین بخوانید: همه مدل های گوشی آیفون به ترتیب تاریخ عرضه با عکس 

عکس های آیفون 16

عکس های آیفون 16
عکس دوربین آیفون 16
عکس های آیفون 16

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.