Take a fresh look at your lifestyle.

آیا داستان جیران و سیاوش واقعی است؟

در سریال جیران، خدیجه و سیاوش پسر و دختری جوان در روستا بودند که به یکدیگر علاقه مند شده بودند و قصد ازدواج با هم را داشتند اما به دلیل عشقی که ناصرالدین شاه به او پیدا می کند این دو به هم نمی رسند. برای بسیاری این سوال پیش آمده است که آیا داستان جیران و سیاوش واقعی بوده است؟

جیران اولین سوگلی ناصرالدین شاه و از زنان محبوب وی بوده است، جیران با تمامی زنان دیگر ناصرالدین شاه فرق داشت و آن هم این بود که او عاشق اسب سواری و شکار بود، داستان جیران و ناصرالدین شاه در واقعیت کمی با آنچه در سریال می بینیم متفاوت است. داستان واقعی جیران ازینجا شروع شد که این دختر برای برای یادگیری رقص به دربار ناصرالدین‌شاه راه پیدا کرده بود. اما پادشاه در همان نگاه اول عاشق وی شده و به دلیل چشم‌ های درشتی که داشت، نام جیران را بر روی او گذاشت. برای خواندن شخصیت های سریال جیران در واقعیت کلیک کنید.

داستان جیران و سیاوش واقعی است

داستان جیران و سیاوش یا بهتر است بگوییم سیاوش و خدیجه در زمان ناصرالدین شاه به ماجرای مثلث عشق ناصرالدین شاه و سیاوش و خدیجه باز می گردد، دختر و پسری که در روستا زندگی میکردند و عاشق یکدیگر بوده و قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند. سریال جیران از روی منابع تاریخی ساخته شده و تمامی وقایع در آن بر اساس واقعیات گذشته ساخته شده اند حتی اسم شخصیت ها و زنان ناصرالدین شاه. اما داستان جیران و سیاوش تنها برای زیبایی بیشتر قصه آورده شده است و در واقعیت شخصی به نام سیاوش وجود نداشته و جیران عاشق شخص دیگری نبوده است.

اما در داستان به این شکل است که یک روز ناصرالدین شاه که در حال شکار بوده به نزدیکی روستای محل زندگی خدیجه می آید، او خدیجه را می بیند و عاشق او می شود و از او می خواهد تا همسر وی شود، از سوی دیگر وقتی که سیاوش از موضوع با خبر می‌ شود با ناصرالدین شاه به مقابله و جنگ می پردازد اما هرگز موفق نمی شود.

مطالب بیشتر را بخوانید:

برای خرید و دانلود قانونی سریال جیران روی لینک زیر کلیک کنید:

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علی می گوید

    جیران نامرد بی وفا به سیاوش خیانت کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.