Take a fresh look at your lifestyle.

اصلاح جوکر / عذرخواهی از جامعه معلولین بخاطر سکانسی بداهه!

برنامه جوکر؛ دقیق همان برنامه ای بود که دنیای شبکه نمایش خانگی را به کل زیرورو کرد. احسان علیخانی با شناسایی نیاز مردم؛ همان چیزی را ساخت که حال و هوایی آنها را در این شرایط سخت برای چند ساعت بهتر کرد. همانطور که می دانید در این برنامه کمدین هایی برای خنداندن یکدیگر 6 ساعت زمان دارند و در این بازه زمانی هر هنری که دارند را باید رو کنند تا رقبا را از سر راهشان بردارند و هرچه به پایان این 6 ساعت نزدیک تر می شوند شرایط سخت تر و سخت تر می شود. گاهی داور برنامه (سیامک انصاری) چالش هایی را از مهمانان می خواهد که انجام دهند.

در فصل چهارم از قسمت هفتم رئالیتی شو جوکر؛ نیز داور از مهمانان خواست که بصورت بداهه نقشی که به آنها محول شده بود را با تیپی متضاد اجرا کنند. این شرایط که برای بیننده ها نیز خنده دارد و سرگرم کننده بود؛ گویا موجب ناراحتی و اعتراض جامعه محترم معلولان از جوکر شد. این برنامه موفق و محترم بطور رسمی از صفحه اینستاگرامش طی یک بیانیه ای از تمامی مخاطبین و معلولین عزیز عذرخواهی کرد و نسخه ای دیگر با حذف این سکانس در پلتفرم فیلیمو منتشر کرد.

مطالب پیشنهادی: لحظه زمین خوردن ژوله در جوکر

عذرخواهی جوکر از جامعه معلولین !

مخاطبین عزیز و گرامی جوکر!

‏‎در یکی از موقعیت‌های قسمت چهارمِ فینال، ۲ نفر از بازیگران جوکر به صورت بداهه و درلحظه، تصمیم گرفتند تيپي متضاد با عنوان و نقشي که به آنها محول شده بود اجرا كنند تا از این تضاد و تناقض، موقعیتی برای خنداندن شرکت‌کننده‌ها و مخاطب ایجاد شود كه همگي مي‌دانيم تناقض، تضاد و اغراق از ابزار كمدي است.

واضح است که در آن موقعیت، حضار و انبوهی از مخاطبان به تضاد خلق‌شده خندیدند؛ نوازنده پیانویی به نام بتهوون که از قضا ابزار(دست) برای نواختن پیانو ندارد.

‏‎نه ایشان و نه هیچ‌کدام از همراهان و سازندگان با تصور توهین به معلولان عزیز با این شکل از دست، فکر هم نکردند، همان‌طور که تعداد انبوهی از مخاطبین هم این تصور را نداشتند، اما به احترام تذکر و توصیه تعدادی از کارشناسان حوزه معلولین، بلافاصله نسخه خروجی مورد بررسي و بازبيني قرار گرفت.

تعدادی از کارشناسان حوزه معلولین با توهین‌آمیز بودن این موقعیت کمدی نسبت به معلولین، قاطعانه مخالف بودند اما تعدادی دیگر از کارشناسان این حوزه، معتقد بودند این صحنه کمدی، می‌تواند تاثیر روانی منفی روی معلولین با این شرایط فیزیکی داشته باشد.

در این ۶ماه که با جوکر همراه شما هستیم، افتخار می‌کنیم که معلولین عزیز هم مخاطب جوکر بوده‌اند و در اين مدت به جوكر، محبت و لطف داشته‌اند و خوشحاليم كه توانسته‌ایم لبخند روی لب‌هایشان بیاوریم. به قدري اين افتخار و خوشحالي براي ما ارزشمند است كه اگر اين لحظه و موقعيت كمدي و طنز بخواهد سهوا باعث رنجيدن يك معلول هم بشود، براي ما مطلوب نيست.

به اين دلايل، ضمن عذرخواهی از هر عزیزی که با دیدن آن صحنه احیانا مکدر شده است، به استحضار می‌رسانيم نسخه نهایی اصلاح و با حذف آن نما، مجددا در فیلیمو بارگذاری شده است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.