Take a fresh look at your lifestyle.

کانگ سو یون بازیگر زن کره ای درگذشت! + علت فوت

کانگ سو-یون، بازیگر کره ای که ستاره دهه های 1980 و 1990 سینما و تلویزیون بود، روز شنبه در سن 55 سالگی درگذشت. کانگ سو-یون (انگلیسی Kang Soo-yeon) (کره ای: 강수연) در 18 اوت 1966 متولد شد و در 7 مه 2022 در بیمارستان سئول در 55 سالگی درگذشت. اولین بازیگر کره ای که در یک جشنواره بزرگ بین المللی جایزه دریافت کرد.

علت مرگ کانگ سو یون و بیوگرافی

کانگ سو-یون روز پنجشنبه پس از سکته قلبی و بیهوش شدن، در بیمارستان سئول بستری شد. او پس از خونریزی مغزی در بیمارستان درگذشت! کانگ یک ستاره دهه 1970 کره ای بود و در چندین فیلم و برنامه های تلویزیونی در دوران پیشامدرن ظاهر شد.

کانگ حرفه بازیگری خود را به عنوان یک بازیگر کودک آغاز کرد و با خاطرات یک دانش‌آموز دبیرستانی در KBS 1TV (1983-1984)، و فیلم‌های کمدی شکار نهنگ 2 (1985) و طرح جوانی میمی و چولسو (1987) به رسمیت شناخته شد. با این حال، او در خارج از کشورش ناشناخته باقی ماند تا زمانی که نقش مهمی در فیلم «زن جانشین» (1987) اثر Im Kwon-taek داشت.

جالب است که بدانید کانگ سو-یون اولین بازیگر کره ای که در یک جشنواره بزرگ بین المللی جایزه دریافت کرد. در سال 1989، او جایزه برنز سنت جورج را به عنوان بازیگر در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو برای بیا بیا، بیا بالا (1989) دریافت کرد، که عنوان “ستاره جهانی” او را بیشتر کرد.

پس از پشت سر گذاشت فراز و نشیب هایی توانست در سن 20 سالگی پا به عرصه هنر بازیگر بگذراد. او در ۲۱ سالگی جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۸۷ برای بازی در فیلم «رحم جایگزین» به کارگردانی ایم کوون تاک دریافت کرد. دو سال بعد، او برنده جایزه بهترین بازیگر زن در مسکو برای عنوان دیگری با عنوان “بیا، بیا، بیا بالا” شد.

او با ایفای نقش در درام «خاطرات دانش‌آموز دبیرستانی» که از سال 1983 تا 1986 در KBS پخش می‌شد، جایگاه ارزشمندی در محبت بینندگان تلویزیون کره ای داشت.

در حالی که بیشتر نقش های شناخته شده او قبل از صنعتی شدن صنعت سینمای کره در قرن بیست و یکم اتفاق افتاد، کانگ در سال 2001 در سریال درام تاریخی SBS به نام “خانم های قصر” ایفای نقش کرد. خبرگزاری یونهاپ گزارش می دهد که این سریال پر امتیازترین سریال تلویزیونی آن سال بود.

یونهاپ نوشت: «در دهه 1990، او تصویرهای در حال تغییر زنان در جامعه کره را در فیلم‌های فمینیستی مانند «تنها برو مثل شاخ موسو» و «شب دختران بیرون» را به نمایش گذاشت.

با این حال، از اوایل دهه 2000 و به بعد، حضور او در سینما کره کم رنگ شد. کانگ سال‌ها از بازیگری و فیلمسازی فاصله گرفت. آخرین فیلم او که در زمان حیاتش اکران شد :«جوری» در سال 2013 بود. پس از 9 سال وقفه، او قرار بود با فیلم اصلی نتفلیکس Jung_E به کارگردانی یون سانگ هو به فیلم بازگردد. این فیلم که فیلمبرداری آن در ژانویه 2022 به پایان رسید، قرار است بعد از مرگ در اواخر سال جاری اکران شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.