Take a fresh look at your lifestyle.

معین الدین میرزا فرزند ناصرالدین شاه چه شد

در زمان ناصر الدین شاه هر یک از زنان شاه در پی رسیدن فرزندشان به ولیعهدی ناصرالدین شاه بودند و از هیچ تلاشی دریغ نمیکردند این موضوع در سریال جیران که در حال حاضر در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است کاملا مشهود است. اولین ولیعهد ناصرالدین شاه، سلطان محمود میرزا نام داشت که در سن کم و در روز 25 جمادی الثانی 1265 در گذشت، دومین ولیعهد ناصرالدین شاه معین الدین میرزا بود که به ولایت عهدی شاه برگزیده شد، برای اطلاع از سرنوشت معین الدین و اینکه معین الدین فرزند ناصر الدین شاه چه شد ما را همراهی کنید.

برای خرید و دانلود قانونی تمام قسمت های سریال جیران روی لینک زیر کلیک کنید:

معین الدین میرزا فرزند ناصرالدین شاه

دومین ولیعهد ناصر الدین شاه، شاهزاده معین الدین میرزاست که در يكشنبه ۱۷ ربیع الثانی 1369 در تهران متولد شد، مادرش تاج الدوله نام داشت، این خانم دومین همسر عقدی ناصرالدین شاه بود، که از ناصرالدین شاه صاحب دو فرزند به نام های معین الدین میرزا و عصمت الدوله شد، در زمانی که معین الدین میرزا 5 ماه داشت ناصر الدین شاه در تاریخ 21 ربیع الاول 1269 هجری فرمان ولایت عهدی این طفل شیرخوار را صادر کرد و این طفل را بر تخت ولیعهدی نشاندند. اما عمر ولیعهدی معین الدین میرزا مانند دیگر برادرش محمود میرزا بسیار کوتاه بود معین الدین میرزا 6 سال بیشتر زندگی نکرد و سر انجام مصادف با خبر فتح هرات (در 12 ربیع الاول 1273) معین الدین میرزا ولیعهد خردسال ایران دیده از دنیا فرو بست.

جانشین ناصرالدین شاه از کدام همسرش بود؟

خبر مرگ معین الدین میرزا برای ناصر الدین شاه بسیار گران آمد تا جایی که با همه ی شوقی که برای تصرف هرات داشت اما با مرگ فرزندش از تهیه تشریفات و مراسم خودداری کرد، و از این تاریخ تا 14 ربیع الاول 1274 تخت سلطنتی ایران بدون جانشین بود تا فرزند دیگرش به نام محمد قاسم خان امیر نظام را به این سمت منصوب کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

ناصرالدین شاه چگونه میمیرد

چرا به ناصرالدین شاه سلطان صاحبقران میگویند

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.