Take a fresh look at your lifestyle.

مبلغ وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ چقدر است؟ + شرایط و مدارک لازم

در سال جاری نیز به دلیل رشد قیمت ها و افزایش نرخ اجاره خانه ها، به متقاضیان واجد شرایط وام وردیعه مسکن پرداخت می شود. وام ودیعه مسکن 1401 نیز همانند سایر وام ها دارای مبلغ، شرایط و مدارک لازم مخصوص به خود است. بدیهیست که برای افرادی که به این وام نیاز دارند، سوالاتی نظیر مبلغ وام ودیعه مسکن 1401 چقدر است؟ شرایط دریافت وام ودیعه مسکن و مدارک لازم چیست؟ و همچنین کدام بانک ها وام ودیعه مسکن می دهند مطرح باشد. در ادامه پاسخ این سوالات را دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: شرایط و مدارک لازم برای وام کارت اعتباری بانک سپه ۱۴۰۱

جزئیات وام ودیعه مسکن 1401

امسال نیز همانند سال های اخیر قرار است به مستاجران واجد شرایط وام ودیعه مسکن پرداخت گردد که جزئیات آن روز گذشته طی بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل اعلام شد.

مبلغ وام ودیعه مسکن 1401 چقدر است؟

  • مبلغ وام ودیعه مسکن در استان تهران 60 میلیون تومان اعلام شده، این در حالی است که این رقم برای سال گذشته 70 میلیون تومان بود. بنابراین وام ودیعه مسکن 1401 برای مستاجران تهرانی 10 میلیون تومان کمتر شده است.
  • در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر، مبلغ وام ودیعه مسکن 45 میلیون تومان است. در نهایت برای سایر شهرها نیز مبلغ 35 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن 1401

  • نرخ سود وام ودیعه مسکن 18% می باشد.
  • دوره بازپرداخت 5 ساله است.
  • اقساط وام به طور رسمی اعلام نشده اما احتمالا مبلغ اقساط این تسهیلات در استان تهران حدود 1/5 میلیون تومان و در سایر شهرها نیز 1 میلیون تومان باشد.
  • جهت دریافت وام یک ضامن نیز لازم است.

مطالب پیشنهادی : شرایط دریافت وام مشاغل خانگی ۱۴۰۱

سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن

برای ثبت نام وام ودیعه مسکن 1401 “سامانه وزارت راه و شهرسازی” به نشانی saman.mrud.ir اعلام شده است که متقاضیان باید به این سامانه مراجعه و نسبت به درخواست خود اقدام نمایند. بعد از ثبت نام، اسامی متقاضیان واجد شرایط به بانک های عامل معرفی می شود.

مدارک لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران

  • مدارک شناسایی مستاجر شامل شناسنامه و کارت ملی.
  • اجاره نام رسمی دارای کد رهگیری.
  • گواهی کسر حقوق مستاجر و ضامن.

شرایط ضامن وام ودیعه مسکن

یکی از موارد گواهی کسر حقوق، برگ گواهی سهام عدالت، ارائه چک یا سفته و یا گواهی داشتن حقوق مستمری نهادها را می توان به عنوان ضامن ارائه داد.

کدام بانک ها وام ودیعه مسکن می دهند؟

طبق اعلام بانک مرکزی 20 بانک وظیفه پرداخت وام ودیعه مسکن 1401 را بر عهده دارند. برخی از این بانک ها، بانک مسکن، ملی ایران، سپه، پست بانک، تجارت، صادرات، رفاه، ملت، آینده، پارسیان و پارسارگاد می باشند. فهرست بانک هایی که وام ودیعه مسکن می دهند به شرح جدول ذیل می باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. شاهین می گوید

    باسلام بنده تمام مراحل طرح ودیعه مسکن راطی کردم ولی بعدازاینکه بانک مورد نظر را مشخص کردم ومراجعه کردم به بانک صادرات به من گفتند که بخشنامه ای برای ما ارسال نشده که وام پرداخت کنیم،،،نمیدانم این طرح روچرادولت اجراکرده ،حالا که اجرا شده چرا بانک ها سرباز میزنند ومردم رو تاب میدن واذیت میکنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.