Take a fresh look at your lifestyle.

دارندگان گذرنامه های بدون اعتبار برای سفر کربلا چه کنند؟

با نزدیک شدن به اربعین 1401 کاروان های پیاده روی کربلا آماده حرکت شده اند و افراد زیادی قصد مسافرت به کربلا در ایام اربعین را دارند. سفر به کربلا بدون پاسپورت امکان پذیر نیست و افراد برای مسافرت به کربلا حتی پیاده روی کربلا نیز نیاز به پاسپورت دارند. اما تدابیری اندیشیده شده که افراد با گذرنامه بدون اعتبار و منقضی نیز بتوانند به عراق سفر کنند.

سفر به کربلا با گذرنامه منقضی آیا ممکن است؟

به گفته سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور افرادی که تاریخ گذرنامه آن ها گذشته است یا کمتر از 6 ماه اعتبار دارد می توانند با مراجعه به مراکز پلیس گذرنامه، با دریافت یک مهر روی گذرنامه پاسپورت خود را برای مدت 6 ماه تمدید کنند و با این گذرنامه می توانند در مدت 6 ماه تنها یک بار و فقط به مقصد عراق کشور را ترک کنند.

به گفته سردار اشتری برای راحتی زائران این توافق با کشور عراق صورت گرفته که افراد دارای گذرنامه های فاقد اعتبار برای سفر به کربلا در ایام اربعین مشکلات کمتری داشته باشند.

طلاب، دانشجویان و دانش اموزان نیز می توانند با دریافت گواهی از محل تحصیل خود برگه گذر موقت دریافت کنند و از مرز خارج شوند.

برای دریافت مهر تمدید 6 ماهه از روز شنبه 5 شهریور 1401 تنها باید به مراکز گذرنامه مراجعه کرد.

افرادی که گذرنامه ندارند برای سفر کربلا چه کنند؟

همچنین افرادی که گذرنامه ندارند می توانند برای دریافت برگ گذر موقت برای سفر کربلا به پلیس + 10 مراجعه کنند. با توجه به زمانبر بودن صدور گذرنامه افراد می توانند تنها برای یک بار درخواست برگ گذر موقت بدهند که نهایتا 72 ساعت طول می کشد و تنها باید هزینه پست را بپردازند.

هزینه تمدید پاسپورت برای کربلا چقدر است؟

رایگان است.

برای تمدید گذرنامه برای کربلا به کجا باید مراجعه کرد

دفاتر گذرنامه

چند دوز واکسن برای سفر کربلا لازم است

2 دوز

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.