Take a fresh look at your lifestyle.

فارسی حرف زدن کارشناس خارجی شبکه ۳ و توضیحات مجری برنامه

شب گذشته (دوشنبه 29 خرداد 1401) در برنامه سیاست خارجی شبکه سه سیما شاهد سوتی و گاف جدید بودیم به طوری که کارشناس خارجی این برنامه به نام ظفر مهدی از طریق ارتباط اینترنتی روی آنتن زنده شبکه سه تلویزیون آمده بود تا به سوالات الهام عابدینی مجری برنامه سیاست خارجی درباره سفر بایدن به عربستان، پاسخ دهد. اما کارشناسی که خارجی، اهل هند و خبرنگار مستقل معرفی شده بود در زمان قطع ارتباط وقتی پرسیدند صدای ما را دارید، ظفر مهدی گفت:«الان دارم.» اما واقعیت ماجرا و داستان فارسی حرف زدن کارشناس خارجی شبکه 3 چیست؟ در ادامه این گزارش با ذکر توضیحات درخصوص فارسی حرف زدن کارشناس خارجی شبکه 3 و توضیحات مجری برنامه همراه باشید.

مطالب پیشنهادی: علت متوقف شدن برنامه طبیب شبکه ۳

فارسی حرف زدن کارشناس خارجی شبکه سه و توضیح الهام عابدینی

ظفر مهدی که به عنوان یک کارشناس خارجی برای پاسخ گویی به سوالات مجری برنامه سیاست خارجی درباره سفر بایدن به عربستان به روی آنتن زنده شبکه سه تلویزیون آمده بود، در این برنامه سوتی داد و برای لحظه ای فارسی صحبت کرد. بازنشر فیلم این رخداد در فضای مجازی با واکنش کاربران مواجه شد به طوری که بسیاری از افراد از صداوسیما گله مند شدند وقتی کارشناس به زبان فارسی تسلط دارد، چرا باید به زبان خارجی و همراه با مترجم گفت و گو نماید.

برخی کاربران واکنش آنی و فارسی صحبت کردن ظفر مهدی را نشانه تسلطش به زبان فارسی تعبیر کردند و گروهی دیگر معتقدند یک فرد خارجی زبان با اصطلاحات فارسی آشنا نبوده و نمی تواند چنین واکنش سریعی داشته باشد.

الهام عابدینی، مجری برنامه سیاست خارج در رابطه با فارسی حرف زدن کارشناس خارجی شبکه سه در توییتر نوشت:«کارشناس برنامه فردی هندی بوده که در ایران ساکن است و تا حدی فارسی بلد است اما برای یک گفتگوی طولانی به راحتی نمی‌ تواند فارسی صحبت کند؛ ما ابتدای گفتگو هم اعلام کردیم که این کارشناس در ایران است.»

ظفر مهدی نیز با تایید توییت الهام عابدینی نوشت:«بله من خارجی هستم، با این‌ حال می‌ توانم چند کلمه‌ ای فارسی صحبت کنم.» بعد از این تصاویری از لینکدین ظفر مهدی منتشر شد که ظفر مهدی متولد و بزرگ شده کشمیر در هند بوده اما در حال حاضر در تهران اقامت دارد و به زبان فارسی تسلط داشته و سردبیری پرس تی وی از جمله سوابق کاری اش می باشد.

گویا در پی این اتفاق صفحه لینکدین ظفر مهدی غیرفعال شده و صفحه اینستاگرام و توییتر ایشان و الهام عابدینی به حالت شخصی درآمده است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.