Take a fresh look at your lifestyle.

آیا در ایران می توان به اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک وصل شد؟

اینترنت ماهواره ای Starlink که به آن اینترنت ایلان ماسک هم گفته می شود یک سیستم ماهواره ای است که هدف آن ارائه پوشش اینترنت جهانی است. هدف این سیستم ارائه خدمات پهنای باند اینترنت به مناطق روستایی و از نظر جغرافیایی ایزوله که امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد می باشد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک یک سیستم ماهواره ای است که به جای استفاده از فناوری کابل و فیبر نوری برای انتقال داده، از سیگنال های رادیویی در خلاء فضا استفاده می کند.

اما آیا این خبر که اینکه اینترنت ماهواره ای در ایران راه اندازی شد صحت دارد؟ چگونه می توان به اینترنت ماهواره ای وصل شد؟ آیا اتصال به اینترنت استارلینک ایلان ماسک بدون استفاده از دیش امکان پذیر است؟ آیا با گوشی می توان به آن وصل شد؟

چگونه از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده کنیم؟

برخی از کارشناسان شرکت سازنده اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک معتقدند که امکان اتصال به آن توسط گوشی و بدون نیاز به دیش امکان پذیر است و تنها کافی است تغییراتی در تنظیمات گوشی اعمال شود اما نحوه اتصال به صورت دقیق توضیح داده نشده است.

یک دانشجوی دکتری الکترونیک در سوئیس در این باره گفت:

“برای اینکه بتوانیم به اینترنت ماهواره ای متصل شویم نیاز به تجهیزات خاصی داریم زیرا ارتباطات در سیستم ماهواره ای استارلینک دوطرفه است و برای اینکه بتوانیم از اینترنت ماهواره ای در ایران استفاده کنیم نیاز به استفاده از دیش های ساخت خود شرکت داریم که شبیه رادار عمل می کنند. “

به گفته وزیر ارتباطات عیسی زارع پور:

“ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران بعید به نظر می رسد و براساس قواعد بین‌المللی، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای بایستی قواعد اینترنتی کشورها را رعایت کنند.”

اما محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در ایران را غیرممکن نمی داند و حتی درباره نحوه اتصال به آن در کانال تلگرامی خود توضیحاتی داده و گفته :

“برای حضور در شبکه فیلتر‌گریز نیازی به نصب آنتن‌ های استارلینک در همه جا نیست، گوشی هر فرد احتمالا میکرو بی‌ تی‌ اس یک شبکه فیلترگریز خواهد بود.”

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.