Take a fresh look at your lifestyle.

بهترین فیلم های سینمایی در مورد “هوش مصنوعی”

هوش مصنوعی به هوش ماشین آلات و ربات های ساخته دست بشر گفته می شود، که توانایی فکر کردن دارند. و دانشمندان و پژوهشگران این صنعت در پی آنند که ربات های دارای احساس و با عاطفه بسازند به طوری که بتوانند مثل انسان درک کنند و ضمن آموزش، بتوانند مسائل را استدلال نمایند. هوش مصنوعی در کنار مزایای فراوانی که برای دنیا امروز و آینده دارد، نگرانی بزرگی نیز ایجاد کرده که آن هم جایگزینی انسان با این ربات و ماشین آلات دارای هوش است که از هر جنبه ای می تواند به روابط انسانی، اخلاقی، عاطفی و … آسیب برساند. این در حالی است که برخی از کارگردانان در حوزه فیلم سازی برآن شدند تا زندگی با حضور ربات های انسان نما را به تصویر بکشند و از دنیای غم آنگیز و ناراحت کننده رباتی انتقاد نمایند. حال در ادامه این گزارش با معرفی بهترین فیلم های سینمایی در مورد “هوش مصنوعی” همراه ما باشید.

مطالب پیشنهادی: فیلم های ایرانی ساخته شده بر اساس داستان واقعی

معرفی 11 فیلم برتر درباره هوش مصنوعی

در ادامه جزئیات معرفی هفت فیلم برتر سینمایی درباره هوش مصنوعی که کمی غم انگیز نیز می باشند، را بخوانید.

1. فیلم K (Blade Runner 2049)

از بهترین فیلم های هوش مصنوعی، میتوان به K (Blade Runner 2049) اشاره کنیم. همه هوش مصنوعی ماشین و سایبورگ نیستند. افسر KD6-3.7 (یا به اختصار “K”) را در نظر بگیرید که یک فرد مهندسی زیستی با عضلات، خون، اعصاب و هر آنچه که یک انسان معمولی دارد، است. خاطرات جعلی هم دارد که در او کاشته شده است.

شک و تردید او در مورد صحت خاطرات ساختگی خود به یکی از نقاط عطف شخصیت و داستان فیلم تبدیل شد.

2. C-3PO و R2-D2 (جنگ ستارگان)

C-3PO یک دروید پروتکلی است، R2-D2 یک دروید نجومی است، و هر دو در سه گانه اصلی جنگ ستارگان به عنوان همراهان شخصیت های اصلی حضور دارند. آن‌ها شخصیت‌های مکانیکی با هوش مصنوعی هستند که موقعیت های خنده داری را می سازند. چنانچه به دنبال بهترین فیلم های در مورد “هوش مصنوعی” هستید، مشاهده این فیلم را از دست ندهید.

3. ترمیناتور 3 (Rise of the Machines)

T-X یک مدل پیشرفته تر از ترمیناتور بر اساس T-1000 است. او یک اسکلت درونی سخت (همان T-800) و یک پلی آلیاژ تقلیدی به عنوان پوشش دارد که به او امکان تغییر شکل (مانند T-1000) را می دهد.

او همچنین دارای تسلیحات آینده‌نگر داخلی است، از جمله یک توپ پلاسما و سیستمی که می‌تواند در صورت نابودی یا غیرقابل استفاده شدن، سلاح‌ها را تغییر دهد.

T-X آنتاگونیست Terminator 3: Rise of the Machines است که در زمان از آینده به عقب فرستاده می شود تا کسانی را که علیه Skynet قیام می کنند، بکشد. او نمونه‌ای از هوش مصنوعی است که تا زمانی که ماموریت خود را انجام ندهد متوقف نمی‌شود و این به صحنه‌های او اکشن و درام می‌افزاید.

4. جارویس (مرد آهنی)

جارویس (مرد آهنی)، یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی بشمارمی آید. جارویس رابط هوش مصنوعی قابل اعتماد تونی استارک در لباس مرد آهنی او بود. JARVIS به ناوبری، کنترل، نگهداری لباس و امنیت کمک می کند.

در جریان Avengers: Age of Ultron، JARVIS توسط Ultron خراب و نابود شد. سپس بقایای او توسط استارک در بدنی که از ویبرانیوم ساخته شده بود و توسط سنگ ذهن نیرو می گرفت بارگذاری کرد و Vision را ایجاد کرد.

پس از نابودی جارویس، استارک یک رابط کاربری جدید برای لباس‌هایش ایجاد کرد و آن یکی FRIDAY نام گرفت. برخلاف جارویس، فرایدی صدایی زنانه دارد. به غیر از آن، آنها تقریباً به همان هدف عمل می کنند.

5. فیلم فراماشینی (Ex Machina 2014)

فیلم فرماشینی که محصول کشور بریتانیا در سال 2014 بوده و دارای ژانر درام و عملی تخیلی است، داستان برنامه نویس جوانی است که به طور ناخواسته و در نتیجه ی برنده شدن در مسابقه ای، جهت انجام ماموریتی به ویلایی برده می شود تا با ربات زنی ارتباط برقرار کند و … . این فیلم نشان می دهد چگونه انسان به دست دستاوردهای خود در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک به نابودی کشیده می شود چرا که می خواهد از هوش مصنوعی در جهت برآوردن امیال کوتاه مدت استفاده نماید.

مطالب پیشنهادی : بهترین فیلم های عاشقانه نتفلیکس

6. فیلم وال-ای (WALL-E 2008)

انیمیشن WALL-E کره زمینی با کوه ها زباله و آهن پاره را نشان می دهد که انسان سال های سال است زمین را ترک کرده. در این فیلم وال-ای ربات آشغال جمع کنی است که پسماندها و آلودگی های صنعتی را جمع آوری می کند و مدتی بعد میزبان مهمانی به نام ایو” می شود که ماموریت دارد آثار حیات و زندگی را در کره زمین شناسایی نماید و … . این فیلم سراسر دارای تصاویر و سکانس های ناراحت کننده و غم انگیز است که کره زمین به آن دچار شده است که در نهایت وال-ای عشق و زندگی را به زمین برمی گرداند.

7. هوش مصنوعی (A.I. Artificial Intelligence 2001)

داستان فیلم از آنجایی شروع می شود که یخ های قطبی تحت تاثیر گازهای گلخانه ای آب شده و فقر دامنگیر مردم شده و محدودیت فرزندآوری وجود دارد و موجب شده مردم به فکر ساخت ربات بیفتد که جای فرزندان نداشته آنها را پر کند. این فیلم درباره رباتی به نام دیوید است که وارد خانواده دو نفره می شود و آرزو دارد همانند یک پسر واقعی محبت و عشق را مادری را تجربه کند و … .

8. ترون: میراث (Tron: Legacy 2010)

فیلم سینمایی ترون: میراث محصول کشور آمریکا در سال 2010 و دارای ژانر علمی-تخیلی می باشد. این فیلم ادامه فیلم ترون ساخته شده در سال 1982 می باشد که با کمی دیدی شاعرانه درباره زندگی و آفرینش تدوین شده است. با اینکه بیش از 10 سال از ساخت این فیلم می گذرد، می توان در لیست بهترین فیلم های هوش مصنوعی قرار داد.

9. او (Her 2013)

فیلم “او” محصول کشور آمریکا در سال 2013 بوده و دارای ژانر کمدی، درام رمانتیک و علمی تخیلی می باشد. نویسنده و کارگردان آن اسپایک حپجونز می باشد و اسکارلت جوهانسون از بازیگران اصلی این فیلم می باشد. “او” داستان مردی دورنگرا و منزوی را به تصویر می کشد که خود در آستانه طلاق و جدایی از همسرش است اما برای کسانی که توانایی نوشتن نامه های عاشقانه ندارند، نامه های عاطفی و سرشار از احساسات، عشق و محبت می نویسد. تئودور توامبلی در این حین نرم افزاری دارای هوش مصنوعی می خرد و … . فیلم “او” از روابط عاشقانه امروزی و دوستی های آنلاین انتقاد می کند و نتیجه وابستگی زیاد به تکنولوژی را نشان می دهد.

10. بعد از یانگ (After Yang 2022)

فیلم “بعد از یانگ” محصول کشور آمریکا در ژانر درام علمی،تخیلی است که برای اولین بار در جشنواره کن 2021 اکران شد و در مارس 2022 به طور گسترده منتشر شد. این فیلم داستان پدری به نام جیک را به تصویر می کشد که رباتی دخترنما دارد و به شدت عاشق و وابسته آن است. دخترش دچار نقص فنی می شود و جیک تمام توانش را می گذارد تا یانگ را تعمیر نماید که در گیرودار آن مفهوم زندگی را از نو کشف می کند. به طور کلی این فیلم برداشت مثبتی از تکنولوژی و ربات را ارائه می دهد که به دنبال نابودی انسان ها نبوده بلکه نیازمند توجه انسان است.

11. هرگز رهایم نکن (Never Let Me Go 2010)

رتبه 11 لیست بهترین فیلم های هوش مصنوعی به فیلم هرگز رهایم نکن (Never Let Me Go 2010) اختصاص یافت.

فیلم “هرگز رهایم نکن” محصول کشور انگلیس در سال 2010 و دارای ژانر رمانتیک درام و علمی تخیلی می باشد. این فیلم درباره سه کودک است که مثل یک خانواده به هم وابسته بوده و دوران کودکی خود را در یتیم خانه ای می گذرانند و … . درواقع این فیلم روایتی درباره امید به زندگی، آرزو، رویا، عشق، هویت، خیانت و … می باشد

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.