Take a fresh look at your lifestyle.

ممنوعیت واردات گوشی اپل باعث افزایش شدید قیمت شد

از هفته آخر اردیبهشت 1401 تاکنون سامانه جامع تجارت جهت دریافت ارز برای ثبت سفارش گوشی های آیفون دچار مشکل شده است به طوری که خطایی مبنی بر اینکه امکان ثبت سفارش تلفن همراه با برند Apple تا روز شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه امکان پذیر نیست، نمایش داده می شد، امروز نیز تازه ترین خبرها حاکی از قرارگیری گوشی های آیفون در گروه کالایی 27 می باشد که امکان ثبت سفارش را ندارد که به اعلام انجمن واردکنندگان موبایل چنین اقدامی می تواند منجر به ممنوعیت واردات گوشی های آیفون شود.

مطلب پیشنهادی: امکانات و مشخصات انواع مدل های آیفون ۱۳

قرارگیری گوشی های آیفون در گروه کالایی 27

هنگام ثبت سفارش گوشی‌های آیفون در سامانه جامع تجارت جهت دریافت ارز، پیام «با توجه به قرارگیری تلفن همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷، امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد» نمایش داده می شود. کالاهای گروه 27 کالاهیی هستند که واردات آنها به کشور با مشکلات زیادی همراه است و حالا که آیفون در این گروه قرار گرفته امکان ممنوعیت واردات آن وجود دارد.

افزایش قیمت گوشی های آیفون بعد از ممنوعیت واردات

بدیهی است که با ممنوعیت واردات گوشی های آیفون، میزان تقاضا نسبت به عرضه کاسته شده و با افزایش قیمت نجومی این گوشی های در بازار مواجه خواهیم شد.

امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، این تصمیم را از لحاظ اقتصادی نادرست دانست و گفت: شوک بزرگی به بازار وارد می کند و تحت تاثیر این ممنوعیت و محدودیت، گوشی های آیفون با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده و کاربران این گوشی ها دچار مشکل خواهند شد.

اسحاقی درخصوص این محدودیت و تلاش در جهت تصمیم گیری های بهتر در رابطه با واردات آیفون، اعلام کرد: «ما با هر نوع ممنوعیتی مخالف هستیم. به مسئولان وزارت صمت نیز گوش‌زد کرده‌ایم که چنین تصمیمی، تبعات اقتصادی داشته و به بازار شوک وارد خواهد کرد. حتی به آن‌ها پیشنهاد کردیم حداقل این سخت‌گیری‌ها را برای سری آیفون ۱۴ و بعد از آن وضع کنند تا گوشی‌هایی که اکنون در بازار و دست مشتریان است با مشکل رو به رو نشده و امکان خدمات‌دهی وجود داشته باشد.»

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.