Take a fresh look at your lifestyle.

داستان آخرین لحظات مرگ ناصرالدین شاه و به آغوش گرفتن قبر جیران

در این مطلب درباره داستان آخرین لحظات مرگ ناصرالدین شاه و به آغوش گرفتن قبر جیران بخوانید. داستان پرآوازه عشق ناصرالدین شاه به سوگلی اش یعنی جیران تجریشی از کسانی که حتی کمی تاریخ می دانند، مستور و پوشیده نیست و فیلم هایی نیز درباره دوران سلطنت ناصرالدین شاه و مقطعی از زندگی اش ساخته شده است.

به طوری که آخرین و تازه ترین این فیلم ها سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی می باشد که عاشقانه های ناصرالدین شاه قاجار و جیران را حکایت می کند. حال در این مطلب نحوه مرگ ناصرالدین شاه و آخرین لحظات مرگ این شاه عاشق را بخوانید، لحظاتی که عشق شاه به جیران بعد از 37 سال از مرگ جیران، به اوج خود می رسد.

مطالب پیشنهادی: تعداد فرزندان ناصرالدین شاه از جیران و سرگذشت آن ها

ناصرالدین شاهی که در لحظه مرگ نیز عاشق جیران بود

داستان دلدادگی ناصرالدین شاه به جیران زمانی به اوج خود رسید که 37 سال از مرگ جیران گذشته بود و در سن 65 سالگی و در آستانه مراسم پنجاهمین سال تاجگذاری برای زیارت به حرم شاه عبدالعظیم رفته بود که میرزا رضا کرمانی تپانچه اش را به سوی سینه شاه نشانه می گیرد و تیر تپانچه بر قلب ناصرالدین شاه اصابت می کند.

شاه که در حال کشیدن نفس های آخر عمر و زندگی خود بود و می دانست دیگر چیزی به مرگش نمانده، تمام قوایش را جمع می کند و با آن حال وخیم خود را به آرامگاه جیران در صحن حرم می رساند و مزار جیران را عاشقانه در آغوش می گیرد.

به این تریب ناصرالدین شاه آخرین نفس هایش را در بر مزار جیران کشید و وصیت نمود که او را در باغ و کنار جیران دفن کنند.

در صورت تمایل به خرید و دانلود سریال جیران، روی لینک زیر کلیک نمایید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.