Take a fresh look at your lifestyle.

قرنطینه خانگی افراد کرونایی چند روز است ؟

دکتر علوی (متخصص بیماری های عفونی) ، مدت قرنطینه خانگی بیماران را بسته به شدت بیماری ۱۰ تا ۲۱ روز ذکر کرد و گفت: در موارد خفیف تا متوسط بیمار باید ۱۰ روز پس از شروع اولین علامت در منزل قرنطینه باشد. در موارد شدیدی که فرد در بخش ویژه بستری بوده یا دچار بیماری‌های نقص ایمنی مشخصی است باید تا سه هفته در قرنطینه بماند و با استراحت، مصرف مایعات و تغذیه مناسب این دوران را طی کند.

این استادیار گروه عفونی، فرستادن فرزند کوچک خود به منزل سایر بستگان در بین مبتلایان به کرونا را یک باور اشتباه دانست که باعث گسترش و انتقال بیماری در بین خانواده‌ها می‌شود. زیرا بچه نیز ممکن است مبتلا یا ناقل باشد و بیماری را انتقال دهد.

علوی یادآور شد: عدم رعایت این مسائل جزئی و بسیاری از این اقدامات که از سر خیرخواهی انجام می‌شود متأسفانه صدمه زیادی به جامعه می‌زند.

منبع : مهر نیوز

بیشتر بخوانید : انیمیشن نحوه عملکرد واکسن کرونا در بدن

خبرگزاری صدا و سیما نیز در برخی از آموزش ها و برنامه های کرونایی خود مدت زمان قرنطینه بیماران کرونایی را به این شکل بیان کرده است .

شواهد جمع آوریشده، از تشخیص زمان پایان قرنطینهٔ خانگی و اقدامات احتیاطی لازم برای بیماران، بر اساس علائم پشتیبانی میکند. به طور خاص، محققان گزارش دادهاند افرادی که COVID-۱۹ خفیف تا متوسط دارند، حداکثر ۱۰ روز پس از شروع علائم خود و افراد مبتلا به بیماری حادتر یا افرادی که نقص ایمنی شدید دارند، حداکثر تا ۲۰ روز بعد از شروع علائم دیگر ناقل نیستند.
پس بیماران کووید-۱۹ که دارای علائم بوده و برای مراقبت به منزل فرستاده شدهاند، در صورتی که سه مورد زیر وجود داشته باشد میتوانند قرنطینه خانگی را پایان دهند:
• حداقل ۲۴ ساعت از قطع شدن تب، بدون استفاده از تببر گذشته باشد.
• علائم بیماری (مثل سرفه و تنگی نفس) بهبود یافته باشد. از دست دادن حس بویایی و چشایی ممکن است تا هفته‌ها یا ماه‌ها پس از بهبود نیز باقی بماند، بنابراین نیازی نیست که برای پایان قرنطینه تا بهبود این علامت صبر کنید.
• از شروع علائم بیماری حداقل ۱۰ روز* گذشته باشد.
* تعداد کمی از مبتلایان به نوع شدید بیماری ممکن است بیش از ۱۰ روز ناقل باشند، که در این صورت زمان قرنطینه شدن تا ۲۰ روز بعد از شروع علائم افزایش مییابد. در این باره با کارشناسان کنترل عفونت و متخصص بیماری‌های عفونی مشورت نمایید.
بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که نتیجه تست PCR شان مثبت شده، اما هیچگاه علائمی نشان ندادهاند، در صورتی که حداقل ۱۰ روز از تاریخ اولین آزمایش تشخیص مثبت آن‌ها گذشته باشد و هیچ بیماری بعدی نداشته باشند، به شرط آنکه بدون علامت بمانند، میتوانند به قرنطینه خانگی پایان دهند. در صورتی که بعد از مثبت شدن آزمایش، علائم بروز پیدا کردند، طبق توصیه‌های دادهشده به (بیماران کووید-۱۹ که دارای علائم بوده و برای مراقبت به منزل فرستاده شدهاند) عمل کنند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.