Take a fresh look at your lifestyle.

علت آلودگی هوای کشور (۳ خرداد ۱۴۰۱) چیست؟

از روز گذشته شاهد گسترش سراسری آلودگی هوا در سطح کل کشور و به خصوص کلانشهرها هستیم. شاخص آلودگی این روزها به شدت در حال افزایش است به طوری که در برخی استان ها و مناطق از ۹، ۲۱، ۲، ۶ و ۱۳ به ۵۰۰ رسیده است که فوق العاده برای زنان باردار، کودکان، افرادی که دارای مشکلات ریوی و تنفسی هستند، ضرر داشته و آسیب رسان است و توصیه می شود در این روزها که شاهد افزایش الودگی هوا هستیم افراد در منزل بمانند. حال آنکه آلودگی هوا ادارات، مدارس و دیگر ارگان ها در کلانشهرها را به تعطیلی کشاند. اما سوال مطرح است که علت آلودگی هوا در کلانشهر و اسیر استان های کشور چیست؟ در واقع منبع این آلودگی کجاست؟

مدتی است کل کشور در معرض ورود گرد و غبار بوده که طبق اعلام خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی منشا گرد و غبار یک منشا خارجی بوده و از جنوب کشور ترکیه و کشور عراق می باشد که به وسیله بادهای تند و طوفانی وارد کشور شده است.

تعطیلی به دلیل آلودگی هوا

آلودگی هوای امروز سه شنبه 3 خرداد 1401 مدارس و ادارات در استان تهران و کلانشهرهای آلوده را به تعطیلی کشاند. حال آنکه برای تعطیلی فردا چهارشنبه 4 خرداد تصمیمی گرفته نشده است.

طبق اعلام رئیس گروه سلامت و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، وضعیت گرد و غبار و آلودگی هوا برای بعد ازظهر تشدید می یابد، پس از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی و عروقی، بیماران تنفسی، زنان باردار، سالمندان و کودکان خواست تا در فضای شهر تردد نداشته باشند و در خانه بمانند.

آلودگی هوا تا کی ادامه دارد؟

طبق اعلام ها آلودگی هوا تا سه روز دیگر ادامه دارد که در روزهای آخر هفته با ورود سامانه بارشی جدید و کاهش دما و افزایش باد، وضعیت آب و هوا کمی بهتر خواهد شد. بنابراین توصیه می شود مردم از تردد و رفت و آمد در سطح شهرها و فعالیت های بدنی سنگین (ورزش) خودداری نمایند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.