Take a fresh look at your lifestyle.

درگیری طالبان با ایران بر سر چیست؟ واکنش جالب احمد مسعود

علت اصلی مسئله ای که طالبان با ایران دارد به طور دقیق مشخص نیست در حال حاضر نیز مقامات دو کشور بعد از حمله ای که نیروهای طالبان به ایران داشته اند، در طی تماس هایی درگیری ها را متوقف کرده و مشغول بررسی چرایی این مشکل هستند. علت اصلی که باعث شروع درگیری ایران و طالبان شد بر سر آب هیرمند است. بر اساس گزارشات طالبان خسارات زیاد و تلفات سنگینی را به ایران وارد کرده است.

همچنین طبق اخبار خبرگزاری ها گذرگاه مرزی میلک با افغانستان که یکی از مسیرهای تجاری و اصلی می باشد تا اطلاع ثانوی مسدود می باشد. جنگ طالبان با ایران گرچه به بهانه حق آبه هیرمند می باشد اما میتواند بر سر چیزهای زیادی باشد و دلایل گسترده تری داشته باشد. زیرا ایران کشور قدرتمندی در منطقه است و طالبان هم خواهان به دست گرفتن این قدرت می باشد.

درگیری این روزهای طالبان با ایران بر سر چیست؟

درگیری های این روزهای طالبان با ایران
درگیری طالبان با ایران به چه دلیل می باشد.

همان طور که احتما در خبرها شنیده اید این روزها طالبان چند حمله به مرزهای ایران کرده است و چند روز پیش نیز در طی این حملات دو مرزبان ایرانی در مرزهای سیستان بلوچستان به شهادت رسیدند. چند ساعت پیش نیز دوباره مرزهای ایران مورد حمله طالبان قرار گرفت. در این درگیری از سلاح های مختلف پیشرفته استفاده شده است. در بین این اخبار طالبان گفته بود ایران از موشک هایی برای حمله استفاده کرده است در حالی که این خبر کاملا کذب و نادرست بوده است.

در حال حاضر این موضوع به مسئله ای مهم تبدیل شده است و مقامات جمهوری اسلامی ایران باید تصمیم جدی و درستی را در رابطه با برقراری ارتباط با دولت طالبان بگیرد زیرا این گروه ثابت کرده است با دولت هایی مانند داعش تفاوتی ندارد و برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری خواهد زد. زیرا تفکرات هر دو گروه در یک خط فکری قرار دارد. طالبان میخواهد تا تهران پیش روی کند و مانند محمود افغان تاریخ را تکرار کند. چیزی که پیداست این است که طالبان نوعی کینه و نفرت نسبت به دولت ایران دارد و می خواهد با ایجاد تنش آرامش را برهم بزند.

توئیت احمد مسعود به حملات طالبان به مرز ایران

احمد مسعود رهبر جبهه ملی مقاومت افغانستان با انتشار توئیتی جالب دیدگاه خود نسبت به درگیری های اخیر ایران و طالبان در مرزهای ایران را به اشتراک گذاشت: او نوشت:

نگفتمت مرو آنجا که آشنات منم؟

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.