Take a fresh look at your lifestyle.

کالابرگ الکترونیکی به چه کسانی تعلق می گیرد؟ + زمان توزیع

در زمان واریز یارانه های تجمیع شده سال جاری از سوی مسسئولین مربوطه اعلام شد که یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی تنها برای دو ماه به حساب سرپرستان واریز خواهد شد و از آن به بعد با فراهم شدن زیرساخت های لارم یارانه به صورت کالابرگ در اختیار مشمولان قرار خواهد گرفت. در این میان زمزمه هایی از حذف برخی یارانه بگیران در صورت جایگزینی یارانه با کالابرگ شنیده می شود. این رخداد موجب ایجاد نگرانی هایی برای مردم شده و برایشان سوال است که کالابرگ الکترونیکی به چه کسانی تعلق می گیرد؟ در ادامه این گزارش با جزئیات بیشتر درخصوص کالابرگ الکترونیکی همراه باشید.

همچنین بخوانید: زمان برداشت یارانه خرداد 1401 اعلام شد؟

مشمولان کالابرگ الکترونیکی چه کسانی هستند؟

طبق طرح جدید دولت قرار است بعد از فراهم شدن زیر ساخت های لازم، یارانه نقدی با کالابرگ الکترونیکی جایگزین شود. حال آنکه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها و زمان بر بودن این پروسه، یارانه اردیبهشت و خرداد 1401 به صورت نقدی به مبلغ 300 و 400 هزار تومان برای 9 دهک جامعه واریز شد که بنا به اعلام مسئولان مربوطه احتمال می رود کلابرگ الکترونیکی در تیر ماه به مرحله اجرا درآید. اما کالابرگ یا همان کوپن الکترونیکی با ابهاماتی همراه بوده و مشخص نیست به چه کسانی تعلق می گیرد.

اظهار نظرهای مسئولین درباره مشمولان کالابرگ

  • وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام داشت 90 درصد مردم مستحق دریافت یارانه هستند. اما سوال است که آیا این حرف به معنی پرداخت کالابرگ به 90 درصد مردم جامعه است؟
  • حجت‌ا… عبدالملکی درخصوص برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کالابرگ اظهار داشت: «به‌زودی این کارت جهت تامین کالای اساسی بـه تمام مردم اعطا می‌شود.»
  • با این که وزارت رفاه از آمادگی برای ارائه کالابرگ به کل افراد جامعه خبر داد اما کارمندان این وزارتخانه بر اعطای کالابرگ به دهک های پایین جامعه شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تاکید دارند.
  • عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این خصوص اظهار داشته است: مشمولان اعطای کالابرگ الکترونیک 7/5 دهک جامعه معادل 60 میلیون نفر خواهند بود.
  • یک احتمال دیگر نیز وجود دارد این است که کالابرگ الکترونیکی به افراد مشمول یارانه تعلق می گیرد.

با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید برنامه دولت چیست. از طرفی ممکن است زیرساخت های اعطای کالابرگ الکترونیکی به این زودی فراهم نشود، پرداخت یارانه نقدی ادامه داشته باشد.

زمان توزیع کالابرگ الکترونیکی

اگر زیرساخت های لازم تا تیر ماه فراهم شود، یارانه نقدی قطع و کالابرگ الکترونیکی در اختیار مشمولان قرار خواهد گرفت.

یارانه تیر ماه ۱۴۰۱ کی واریز می شود؟

کالابرگ الکترونیکی چیست؟

کالابرگ یارانه کالاهای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، روغن، لبنیات، نان می باشد که بعد از حذف ارز ترجیحی قرار است به مرمد اعطا شود.

کالابرگ الکترونیکی شامل چه کسانی می شود؟

مشمولان کالابرگ الکترونیکی به طور رسمی اعلام نشده و احتمالات فراوانی در این خصوص وجود دارد.

کالابرگ الکترونیکی کی واریز می شود؟

زمان اعطای کالابرگ بستگی به فراهم شدن زیرساخت ها دارد و احتمالا طی یکی دو ماه آینده و یا در تیر ماه به مرحله اجرا درآید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.