Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش ساخت رژ لب خانگی

آموزش ساخت رژ لب در منزل

بنا بر دلایلی که کاملا واضح است ، از جمله شیمیایی بودن ( حاوی مقادیر سرب )مواد اولیه سخت اکثر رژلب ها و ناشناخته بودن مواد اولیه آن ها برای ما و …  ساخت رژ لب در منزل پیشنهاد بسیار عاقلانه ای است و برای سلامتی بسیار مهم است . سالم بودن رژ لب بسیار حائز اهمیت است زیرا به صورت مستقیم با دهان شما در ارتباط است و با مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید در ارتباط است . ما قصد داریم در این مقاله 4 روش مختلف تهیه رژ لب خانگی کاملا به صرفه و بهداشتی را به شما آموزش دهیم . با ما همراه باشید .

ساخت رژلب با پودر سایه چشم 

برای این کار باید از سایه چشم های قدیمی استفاده  کنید ، توجه داشته باشید که سایه چشم حتما باید پودری باشد . سایه چشم را داخل یک کاسه ریخته و با پشت قاشق آن را کاملا پودر کنید تا کاملا  یکدست شود .

پودر سایه چشم
پودر سایه چشم

در مرحله بعدی باید یک قاشق غذاخوری ( ۱۵ میلی لیتر ) وازلین را داخل ظرف ریخته و یک قاشق چایخوری ( ۵ میلی لیتر ) پودر سایه چشم را به آن اضافه کنید . ظرف را داخل مایکروویو گذاشته و تا آب شدن و روان شدن آن مخلوط را حرارت دهید  .اگر میخواهید رنگ رژ لب روشن شود از مقدار کمتری سایه چشم استفاده کنید .

در ضمن به جای ژل پترولیوم از چپ استیک بدون رنگ نیز میتوانید استفاده کنید  .

آموزش ساخت رژلب با پودر سایه چشم
آموزش ساخت رژلب با پودر سایه چشم

برای نگه داری رژ لب آماده شده ، از جای خالی رژ لب و چپ استیک نیز می توانید استفاده کنید . قبل از مصرف آن را در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود .

برای ساخت رژ لب با مواد طبیعی  به ۱ قاشق غذاخوری ( ۵ میلی لیتر ) موم ، ۱ قاشق غذاخوری ( ۵ میلی لیتر ) کره شیا ، کره بادام زمین ، کره انبه یا آووکادو ، ۱ قاشق غذاخوری ( ۵ میلی لیتر ) روغن زیتون ، بادام یا جوجوبا و … نیاز دارید .

ساخت رژ لب یا موم
ساخت رژ لب یا موم

برای رنگی کردن رژ لب از مواد طبیعی بسیاری می توانید بهره مند شوید . برای مثال : قرمز روشن : ریشه چغندر ، قرمز – قهوه ای : دارچین ، قهوه ای پر رنگ : پودر کاکائو ، اضافه کردن زردچوبه به هر یک از مواد باعث سایه مسی رنگ خواهد شد  .

 رنگ دهی به رژ لب
رنگ دهی به رژ لب

برای آماده کردن رژ لب مواد اولیه گفته شده را داخل مایکروویو گذاشته و به مدت ۳۰ ثانیه حرارت دهید تا کاملا ذوب شوند سپس آنها را کاملا هم بزنید تا یک دست شوند .

حرارت دادن مواد اولیه
حرارت دادن مواد اولیه

بعد از ذوب شدن مواد اولیه به مرحله اضافه کردن رنگ به رژ می رسیم ، ۱/۸ تا ۱/۴ قاشق چایخوری از رنگ های مورد نظر گفته شده که مایل هستید را اضافه کنید .

 اضافه کردن رنگ
اضافه کردن رنگ

اکنون رژ شما تقریبا آماده می باشد برای نگه داری رژ ، می توانید از جای خالی رژ لب ، چپ استیک و ظرف آرایشی در دار نیز استفاده کنید . البته توجه داشته باشید که باید صبر کنید تا رژ کاملا سفت شود بهتر است رژ را مدتی در یخچال نگه داری کنید .

 نگه داری رژ
نگه داری رژ

هم چنین می توانید از چند عدد رژ لب قدیمی برای ساخت یک رژ لب خانگی استفاده کنید ، برای این کار ؛ چند عدد رژ لب قدیمی را داخل یک ظرف بریزید . اگر چند رژلب با رنگ یکسان دارید میتوانید آنها را به یک رژلب کامل تبدیل کنید یا اینکه با ترکیب چند رنگ یک رنگ جدید و جذاب خلق کنید .

 استفاده از رژ لب های قدیمی
استفاده از رژ لب های قدیمی

ظرف حاوی مواد را داخل مایکروویو گذاشته و با درجه حرارت بالا به مدت ۵ ثانیه حرارت دهید . اجازه دهید تا رژها آب شوند سپس آنها را با یکدیگر خوب مخلوط کنید .

مواد را حرارت دهید
مواد را حرارت دهید

رژ آماده شده را داخل ظرف آرایشی در دار بریزید و در یخچل بگذارید . بعد از خنک و سفت شدن میتوانید از آن استفاده کنید  .

ساخت رژ لب با مداد شمعی مزیت های زیادی دارد از جمله این که : تنوع رنگی بسیار بالاست .

ساخت رؤ لب با مداد شمعی 9
ساخت رؤ لب با مداد شمعی

برای شروع با حرارت غیر مستقیم مداد شمعی ها را آب کنید .  برای این کار بهتر است یک قابلمه را پر از آب کرده و بگذارید جوش بیاید . سپس یک قابلمه دیگر درون آن قرار داده و مداد شمعی ها را درون آن بگذارید . حرارت مستقیم باعث سوختن مداد شمعی ها خواهد شد .

 حرارت دادن مداد شمعی
حرارت دادن مداد شمعی

در این مرحله باید به مداد شمعی ها رو غن اضافه کنید . می توانید از روغن هایی مانند : زیتون ، نارگیل ، جوجوبا و بادام استفاده کنید . ۱ قاشق چایخوری ( ۵ میلی لیتر ) کافی میباشد  .

 اضافه کردن روغن
اضافه کردن روغن

برای از بین بردن بوی بد مداد شمعی ، می توانید از کمی اسانس یا عصاره رز ، نعناع ، اسطوخودوس و …. استفاده کنید . البته باید مطمئن شوید اسانس مورد نظر برای لب مضر نبوده و یا به آن حساسیت نداشته باشید .

 اضافه کردن عطر
اضافه کردن عطر

رژ لب آماده شده را درون یک ظرف سربسته قرار داده و در یخچال نگهداری کنید تا کاملا سفت شود .

 نگه داری در یک ظرف در دار
نگه داری در یک ظرف در دار

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.