Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه کباب بناب در خانه یک غذای خوشمزه مجلسی

کباب بناب برگرفته از نام شهرستان بناب در آذربایجان است و همچنبن با نام کباب بناب آذربایجانی نیز معروف است. کباب ساطوری بناب از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کباب هاست. این کباب با گوشت تازه گوسفند همراه با چربی درست می شود و اندازه این کباب از کباب معمولی بزرگتر است. گوشت کباب بناب همراه با پیاز خرد شده ساطوری می شود و تفاوت عمده آن با کباب معمولی که گوشت آن چرخ می شود در ساطوری شدن گوشت و چربی است. همچنین پهنای سیخ کباب بناب بزگتر از سیخ کباب معمولی است. در ادامه این مطلب می توانید با طرز تهیه کباب بناب در خانه آشنا شوید و این کباب خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

دستور پخت 6 غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده فوق العاده خوشمزه 

مواد لازم برای تهیه کباب بناب در خانه

با این میزان مواد اولیه که برای تهیه کباب بناب در منزل گفته می شود می توانید برای 4 نفر کباب درست کنید.

  •  کره = 50 گرم
  •  پیاز سفید= 3 عدد
  •  فیله گوسفند = 400 گرم
  •  راسته گوساله = 400 گرم
  •  نمک و فلفل سیاه = به مقدار نیاز
مواد لازم برای تهیه کباب بناب در خانه
مواد لازم برای تهیه کباب بناب در خانه

طرز تهیه کباب بناب در خانه

ابتدا گوشت ها را خوب بشویید و آنها را درون آبکش قرار دهید تا آب آن ها خشک شود. گوشت ها را روی تخته چوبی آشپزخانه قرار دهید و آن ها را به قطعات کوچک تبذیل کنید. اگر امکان خرد کردن ریز و ساطوری کردن گوشت ها را با دست دارید حتما این کار را انجام دهید در غیر این صورت گوشت ها را به قطعات کوچک خرد کنید و درون چرخ گوشت بریزید و آن ها را چرخ کنید و کناری بگذارید.

سپس پوست پیازها را بگیرید و آن ها را بر روی تخته چوبی قرار دهید و با ساطور آن ها را خرد کنید. در خرد کردن پیاز ها دقت کنید چرا که در این کباب پیازها نباید خیلی ریز باشند تا آب پیاز باعث شل شدن مایه گوشت شود و همچنین نباید خیلی درشت خرد شود. اندازه درست پیازها در این کباب بسیار مهم است.

گوشت ها را با پیاز مخلوط کنید و درون کاسه ای بزرگ بریزید و نمک و فلفل بپاشید و مواد را با هم به خوبی ورز دهید و روی کاسه سلفون بکشید و مواد را به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید. پس از 2 ساعت آن ها را از یخچال بیرون بیاورید و به سیخ بکشید و بر روی ذغال کباب کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه کباب بناب در خانه
طرز تهیه کباب بناب در خانه

معرفی 8 تا از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی که در دنیا شناخته شده هستند

نکات بیسار مهم برای پخت کباب ساطوری بناب آذربایجان در خانه

  • بهتر است برای تهیه این کباب خوشمزه در خانه حتما از سیخ های پهن استفاده نمایید. چون در صورتی که نازک باشد گوشت روی سیخ نمی ماند.
  • بر روی گوشت های روی سیخ با انگشت شصت و اشاره شیارهای لقمه ای روی آن ایجاد کنید.
  • می توانید برای طعم بهتر از زعفران استفاده کنید و 50 گرم کره را آب کنید و به آن زعفران دم کرده اضافه نمایید و این ترکیب بر روی کباب ها بمالید تا خشک نشود.
  • شما همچنین می توانید از جعفری ساطوری شده در این کباب استفاده کنید اما حواستان باشد اندازه ای نباشد که رنگ کباب تیره شود.
  • مرحله ساطوری کردن پیازها برای کباب بناب بسیار مهم است. آب پیاز را در این کباب نمی گیرند چرا که طعم خوبی به کباب می دهد و به هیچ عنوان پیازها را رنده نکنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.