Take a fresh look at your lifestyle.

تفاوت جرم گیر و وایتکس چیست؟

جرم گیر و وایتکس چه تفاوتی دارند؟

یکی از مواد شوینده که از سال های پیش مورد استفاده قرار می گیرد، وایتکس می باشد که برای از بین بردن لک و ضدعفونی کردن و به طور کلی تمیزی از آن استفاده می شود، در صورت استفاده نادرست این ماده شوینده دارای عوارض خطرناکی نیز می باشد. اما وایتکس تمام جرم ها را از بین نمی برد و اینجاست که جرم گیر وارد عمل می شود. آیا می دانید تفاوت جرم گیر و وایتکس چیست؟ در این پست در مورد جرم گیر و وایتکس به صورت جداکانه توضیحاتی داده می شود، و به تفاوت های جرمگیر و وایتکس اشاره می گردد. با ما همراه باشید.

تعریف جرم گیر و وایتکس

جرم گیر: یکی از شوینده های بسیار مناسب برای از بین بردن جرم سرامیک ها، رسوبات شیرآلات، تمیزی و نظافت توالت و دستشویی جرم گیر می باشد. معمولا از بین بردن جرم و رسوبات کار بسیار سخت و دشواری است و زمانی زیادی احتیاج دارد، اما با استفاده از جرم گیر ها به راحتی و در مدت زمان کوتاه می توانید جرم و رسوبات را از بین ببرید.

وایتکس: وایتکس یک ماده ی شیمیایی می باشد که اغلب برای از بیردن لکه های لباس، ضدعفونی کردن سطوح و …. مورد استفاده قرار می گیرد. اما عوارض آن بسیار زیاد و خطرناک می باشد، به همین دلیل استفاده از آن در بین خانواده های ایرانی به حداقل رسیده است.

تفاوت جرم گیر و وایتکس چیست؟

در زیر تفاوت های مهم جرم گیر و وایتکس به شما ارائه می شود.

  • وایتکس به دلیل آمونیاک و مواد اسیدی که در آن به کار رفته است بوی بسیار تند و زننده ای دارد، زیرا این ترکیبات گاز های سمی تولید می کنند، این بخار آزاد شده از این ترکیبات و بوی آزاردهنده باعث ایجاد مشکلات تنفسی می شود، امام جرم گیر ها این ترکیبات را ندراند و آسیبی به ریه و دستگاه تنفس وارد نمی کنند.
  • وایتکس به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی مضر همچون فرمالین ، ا.د.ت.آ ، آمونیاک، کلر، فسفات ها، اوره و الکل ها تاثیرات مخربی بر محیط زیست دارد و استفاده زیاد از آن باعث آسیب به محیط زیست می شود، اما جرم گیر ها هیچ یک از این ترکیبات شیمیایی را ندارند و ترکیباتی که در این ماده شوینده به کار رفته است تجزیه پذیر می باشد و کمترین آسیب را به محیط زیست و افراد وارد می کند.
  • آمونیاک، کلر و الکل های موجود در وایتکس برای سلامتی بسیار خطرناک و مضر هستند و فرمالین که به عنوان نگهدارنده در وایتکس استفاده می‌ شود، موجب تهوع، بی‌ خوابی و صدمه‌ های پوستی در افراد می گردد. اما جرم گیرها ضد حساسیت می باشد و برای افرادی که حساسیت های پوستی دارند گزینه مناسبی است.

نکته: البته برای استفاده از هر یک از این شوینده ها حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.

  • وایتکس دارای مواد مضری مانند جوهر نمک، اسید کلریدریک، اسید سولفوریک و آمونیاک است که گاز و بخار آزاد شده از این ترکیبات بسیار خطرناک بوده و منجر به بیماری هایی چون بیماری های کبدی، بیماری های تنفسی مثل آسم، بیماری های پوستی مثل اگزما همراه با خارش و همچنین بیماری های روحی از جمله افسردگی در انسان می گردند، اما جرم گیر ها فاقد این مواد خطرناک و مضر شیمیایی می باشند.
  • وایتکس دارای بوی آزاردهنده و گاز های سمی می باشد، اما جرم گیر فاقد بو و گازهای مضر و خطرناک و بخارات شیمیایی است. اگر بعد از استفاده از وایتکس احساس بوی بد در گلو می کنید مقاله از بین بردن بوی وایتکس در گلو را بخوانید.
  • استفاده از وایتکس برای از بین بردن لک، نظافت سطوح کار سخت و زمان بری است، اما با استفاده جرم گیر دیگر نیازی به کار سخت و ساییدن سطوح نیست.
  • وایتکس ممکن است درخشش سطوح را از بین ببرد و آن ها را کدر و بد رنگ کند، اما جرم گیر به سطوح جلا و درخشندگی خاصی می بخشد و رنگ اصلی آن ها را حفظ می کند.
  • وایتکس فقط قابلیت سفید کننده دارند، اما جرم گیر هم تمیزکننده و سفید کننده و هم پاک کننده شیر آلات است و همه تمیزی و نظافت ها به وسیله جرم گیر انجام می گردد.
  • جرم گیر هیچ آسیبی به شیر آلات وارد نمی کند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.