Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۲۲ آبان و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 22 آبان مصادف با 13 نوامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 22 آبان به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 22 آبان

فضل الله نوری

مخالفت شیخ فضل‌الله نوری با مشروطیت 1287

شیخ فضل‌الله نوری، روحانی و از مجتهدان شیعه بود که در وقایع انقلاب مشروطه ایران نقش موثری داشت و در روز 22 آبان سال 1287 بطور رسمی مخالفت خود را از مشروطه اعللام کرد. او با حمایت و همراهی میرزای شیرازی، میرزاحسن آشتیانی، سید جمال الدین اسدآبادی وعده بسیاری از فقیهان عصر قاجار و مشروطیت به مبارزه با مشروطه و هواداران آن برخاست.

او الگوهایی را ارائه داد که به مشروطه مشروعه مشهور شد و نوشتن هرگونه قانون و اجبار شهروندان به پیروی از قانون خارج از شرع را نادرست می‌ دانست و با برقراری مجلس انتخابی و نیز مسئله تقسیم قوا مخالفت میکرد.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 22 آبان

گلاب آدینه

تولد گلاب آدینه بازیگر ایرانی 1332

گلاب آدینه، با نام اصلی گلاب مستعان بازیگر ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون در 22 آبان سال ۱۳۳۲ در تهران متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته اقتصاد سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران به پایان برد.

فعالیت هنری گلاب آدینه از سال ۱۳۵۴ با گروه تئاتر دانشجویی «پیاده» به سرپرستی مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ آغاز شد و در چند نمایشنامه مانند «داستانی نه تازه»، «همشهری»، «خاطرات و کابو سهای یک جامه دار از زندگی و مرگ امیر کبیر»، «دیوار چین»، «دایره گچی قفقازی» بازی کرد و کارگردانی نمایش‌ های «سلطان مار»، «مرگ یزدگرد» و «شبی در تهران» را نیز به عهده گرفت.

از کارهای تلویزیونی او می‌ توان سریال «افسانه سلطان و شبان» و همچنین کارگردانی مجموعه ۵۰ قسمتی بنام «خواستگاران» را نام برد.

جیمی کمیل

تولد جیمی کمیل، بازیگر صداپیشه و تهیه کننده آمریکایی 1967

«جیمی» کیمل (Jimmy Kimmel) کمدین، بازیگر، فیلم‌ نامه‌ نویس، تهیه‌ کننده تلویزیونی، نوازنده، مجری و شخصیت رادیویی آمریکایی است که در 22 آبان برابر با 13 نوامبر متولد شد.

جیمی کمیل کارش را از رادیو آغاز کرد و مدتی بعد در برنامه برنده پول بن استاین شوید شبکه کمدی سنترال حاضر شد تا اولین تجربه تلویزیونی خودش را کسب کند.

اجرای مراسم هشتادونهمین و نهمین دورهٔ جوایز سینمایی اسکار به عهده جیمی کمیل بود. او مجری و تهیه کننده جیمی کیمل لایو، ( تاک شوی آخر وقت) می باشد که در شرکت پخش رسانه‌ای آمریکا پخش می‌ شود. او اجرای چندین مراسم مهم از جمله جوایز امی در سال‌ های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ را نیز به عهده داشته و پنج  مرتبه مجری مراسم جوایز موسیقی آمریکا بوده‌ است.

آذر محبی (رامش)

تولد آذر محبی (رامش) خواننده ایرانی 1325

آذر محبی با نام هنری رامش خواننده ایرانی است که در  ۲۲ آبان سال ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمد. او بعد از دیپلم وارد دانشگاه شد و در رشته جراحی به تحصیلات خود ادامه داد اما به دلیل صدای مخملی و زیبائی که داشت، به خوانندگی روی آورد.

برخی ریتم‌ های غربی مانند رومبا، بوسا نوا و همچنین صداهای گیتار سورف و کمبو ارگان در موسیقی رامش شنیده می شود. او که حرفه خود را با همکاری با ویگن اولین ستاره موسیقی پاپ آغاز کرده بود، ترانه‌ های دو صدائی با عارف، منوچهر سخایی و ویگن را به جای بازیگران در فیلم‌ ها اجرا می کرد.

در سال‌ ۱۳۵۰ همکاری خود را با ارکستر استودیویی که دارای سازهای بادی برنجی بود آغاز کرد و “خورشید خانوم” اولین کار رامش در سبک فانک بود.

افراد مشهوری که در تاریخ 22 آبان، از دنیا رفتند

ویتوریو دسیکا

درگذشت ویتوریو دسیکا، کارگردان نامدار ایتالیائی 1974

ویتوریو دسیکا (Vittorio De Sica) کارگردان و بازیگر ایتالیایی و از پیشگامان نئورالیسم سینمای ایتالیا بود.

او فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۲۳ با حضور در تئاتر آغاز کرد و بعد از گذشت چند سال به فیلم سازی روی آورد و به کارگردانی موفق تبدیل شد. یکی از عوامل موفقیت‌ فیلم های او، بازی سوفیا لورن در فیلمهایش بود.

ویتوریو دسیکا در۱۳ نوامبر برابر با 22 آبان ۱۹۷۴در اثر سرطان ریه در سن ۷۳ سالگی درگذشت

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.