Take a fresh look at your lifestyle.

داستان ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن

ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن

خیلی از افراد در صحبت های روزمره خود از ضرب المثل استفاده می کنند. حتما ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن را شنیده اید. ضرب المثلی که به معنی انجام کاری با نهایت دقت و کیفیت می باشد و در مواقعی به کار می رود که فردی نهایت سعی و توان خود را برای انجام کاری می گذارد. اما داستان ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن چیست و ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن از کجا نشات می گیرد. برای آشنایی با داستان ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن تا انتهای مطلب همراه مینویسم باشید.

ریشه ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن

احتمالا شما هم در صحبت های خود از ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن استفاده می کنید. مانند مواقعی که می خواهید از حال و هوای یک مهمانی یا مراسم بگویید و می گویید سنگ تمام گذاشته بودند! سنگ تمام گذاشتن کنایه از انجام دادن یک کار با شکوه و دقت تمام است و معمولا زمانی که فردی برای انجام یک کار نهایت توان خود را بکار می گیرد، از این ضرب المثل استفاده می شود.

ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن معمولا در موقعیت های مثبت و برای تعریف از زحمات افراد بکار می رود، اما در مواقعی نیز برای موقعیت های عکس استفاده می شود. مثلا زمانی که مورد بی مهری فردی قرار میگیریم که انتظار نداریم.

داستان ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن چیست

شخصی داستان ضرب المثل سنگ تمام گذاشتن را اینگونه تعریف می کند:

(در جوانی برایم پیش آمد که دکاندار خواربارفروشی ، همه سنگ ها (وزنه های تراز ) را از کفه ترازو بیرون آورد و یک سنگ یک کیلویی را گذاشت ، و گفت سنگ تمام گذاشتم.
یعنی منتی بر من نهاد ، چون من مثلا 250 گرم بیشتر یا کمتر، اما وقتی آرد را در ظرف می ریخت، یا سنگین تر می شد یا کمتر، وقتی کم بود اجبارأ مقداری اضافه می کرد، دوباره بالانس ترازو به هم میخورد، وزنه کوچکی اضافه می کرد و دوباره آرد. شاید دلیل کارش این بود که نمی خواست آرد اضافه را از ظرف من بردارد و به کیسه اصلی آرد برگرداند . خلاصه اینکه وقتی طولانی شد ، ناگهان همه وزنه ها ریزو درشت را برداشت و یک سنگ یک کیلویی تمام گذاشت و قابلمه بنده را به من و گفت برایت سنگ تمام گذاشتم. بنابراین داستان سنگ تمام گذاشتن ، باید داستانی در مورد سنگ وزنه باشد.)

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.