Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش سبزه عید با هسته پرتقال برای سفره هفت سین با نکات کاربردی

سبزه عید یکی از هفت سین سفره نوروز است که سرسبزی بهار را نمایش می دهد. معمولا برای سبزه از گندم استفاده می شود اما از آنجایی که بعد از مدتی سبزه بلا استفاده می شود بهتراست برای جلوگیری از هدر رفتن گندم از دانه های مرکبات برای سبزه عید استفاده کرد که یکی از این دانه ها هسته پرتقال است. سبزه عید با هسته پرتقال یک مدل سبزه عید است که بسیار زیبا و چشم نواز است و حتما از آن خوشتان می آید.

اگر تصمیم دارید از هسته پرتقال برای سبزه عید استفاده کنید ولی نحوه کاشت سبزه هسته پرتقال را نمی دانید نگران نباشید شما باید مراحلی را رعایت نمائید تا سبزه شما سرسبز و انبوه شود. ما آموزش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال را بصورت مرحله ای برای شما قرار داده ایم. این مطلب را از دست ندهید.

آموزش کاشتن سبزه عید با هسته پرتقال

روش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال در منزل براحتی ممکن است و تنها دانستن برخی نکات لازم است تا سبزه مورد نظر ما با هسته پرتقال آماده شود.

برنامه های تلوزیونی نوروز 98 ویژه برنامه های نوروزی

زمان کاشت هسته پرتقال برای سبزه عید:

نکته ای که در ابتدای مطلب، در مورد نحوه کاشت سبزه عید با هسته پرتقال باید ذکر شود زمان کاشت هسته پرتقال برای سبزه عید به این صورت است که 2 هفته زمان برای جوانه زدن هسته پرتقال نیاز داریم. البته در برخی مواقع مشاهده شده که بعد از مدت زمان بیشتری هسته پرتقال شروع به جوانه زدن می کند، پس به همین دلیل از اوایل اسفند به فکر گذاشتن سبزه ی عید با هسته پرتقال باشید.

نکاتی برای تهیه سبزه عید با پرتقال

1 – برای شروع این کار بهتر است یک پرتقال هسته دار را انتخاب کنید و هسته پرتقال شما سالم باشد و از خشک شدن هسته جلوگیری شود.

2 – بعد از جدا کردن هسته از پرتقال آنها را کاملا تمیز کنید و بنحوی شستشو دهید که آسیبی به هسته وارد نشود.

3 – به مدت یک شب هسته ها را داخل لیوان آب گرم بخیسانید.

4 –  بعد از اینکه هسته پرتقال را از داخل لیوان خارج کردید آنها را درون یک حوله کاغذی مرطوب بپیچید تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود.( خشک شدن هسته پرتقال برای آماده کردن سبزه، مانع از جوانه زدن آن می شود.)

5 – در این مرحله هسته های پرتقال را درون یک پاکت پلاستیکی نگهداری کنید تا رطوبت هسته پرتقال حفظ  شود. (به جای پاکت پلاستیکی می توانید از گلدان استفاده کنید.)

سبزه عید با هسته پرتقال

طرز کاشت سبزه عید با ماش

اگر برای مرطوب نگهداشتن هسته پرتقال تصمیم دارید که از گلدان استفاده کنید به این صورت عمل کنید:

هسته ها را بصورت ردیفی و با فاصله کم داخل گلدانی با خاک مناسب قرار می دهیم و روی هسته ها را با لایه نازکی از خاک و سنگ های ریز می پوشانیم؛ سپس خاک را مرطوب می کنیم و به مدت 2 روز روی گلدان را با پلاستیک می پوشانیم . انتهای گلدان مورد نظر برای کاشت سبزه عید با هسته پرتقال باید دارای منافذی برای خارج شدن آب داشته باشد در غیر این صورت ممکن است پوسیدگی سبزه را بدنبال داشته باشد. همچنین باید بعد از گذشت 1 تا 2 هفته بعد پلاستیک را بردارید تا هسته به رشد خود ادامه دهد.

بهتر است در این روش برای گذاشتن سبزه عید با هسته پرتقال، گلدان را در مجاورت آفتاب قرار دهید.

6 – برای اینکه سبزه هسته پرتقال شما جوانه بزند، هسته پرتقال را در فضایی گرم  (معادل با 70 تا 75 درجه) قرار دهید.

7 – برای اینکه سبزه پرتقال شما بخوبی جوانه بزند و سرسبز باشد باید بطور مرتب آن را مرطوب نگه دارید و  اگر متوجه شدید رطوبت خود را از دست داده اند با مرطوب کردن حوله کاغذی هسته را از خشکی نجات دهید.

8 –  بعد از اینکه دو هفته بخوبی از هسته پرتقال مراقبت کردید و از خشک شدن آن جلوگیری نمودید، سبزه عید با هسته پرتقال شما شروع به جوانه زدن خواهد کرد و در این مرحله شما می توانید هسته ها را داخل ظرف مورد نظر خود قرار دهید و روزانه آنها مرطوب کنید.

نکاتی در مورد روش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال

  • با تهیه سبزه عید با هسته پرتقال و نگهداری درست از آن، جوانه ها به درختچه تبدیل خواهند شد و می توانید از آن استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که مرطوب نگه داشتن هسته پرتقال مهمترین نکته در کاشت سبزه عید با هسته پرتقال است که در حفظ آن نقش موثری دارد.
  • برای گذاشتن سبزه عید با هسته پرتقال از آبیاری بیش از حد به هسته خودداری کنید.
  • قرار دادن ظرف سبزه در مکان پور نور به رشد سریعتر سبزه شما کمک می کند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.