Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه و شرایط انتقال سوابق بیمه تامین اجتماعی

شاید برای شما هم سوال باشد که نحوه انتقال سوابق بیمه و یا شرایط انتقال سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست؟ با مطالعه این پست اطلاعات مفید و کاملی را در ارتباط با این موضوع دریافت می نمایید.

برای خیلی های پیش آمده که مدتی را در کارگاه و یا دفاتری مشغول به کار بودند و بنا به دلایلی از آنها خارج شدند و مجددا در جای دیگر و با سمتی دیگر مشغول به کار شدند آنها می توانند سوابق بیمه خود را انتقال دهند.

شرح کامل شرایط انتقال سوابق بیمه تامین اجتماعی

مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی، مهدی شکوری در ارتباط با موضوع شرایط انتقال بیمه تامین اجتماعی گفت: امکان انتقال سوابق بیمه تا سال 1365 وجود نداشت به عبارتی اگر شخصی در جایی مشغول به کار بود و بعد خدمت آن تمام می‌شد انتقال سابقه صورت نمی‌گرفت.

اما از سال 65 این قناون اصلاح گردید و اکنون انتقال از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی همچنین بر عکس امکان پذیر می باشد. این قانون بسیار کارآمد بوده و به نفع افراد قراردادی نیز می باشد زیرا این افراد پس از رسمی شدن می توانند بر اساس این قانون سابقه خود را منتقل نمایند.

بیشتربخوانید: توصیه هایی برای شناخت بهتر سالمندان و بازنشستگان

شرایط انتقال سوابق بیمه تامین اجتماعی :

  • فرد باید از محل کار اخراج ، استعفا و یا بازخرید شده باشد.
  • در صندوق قبلی کسورات بیمه بازنشستگی را تسویه نکرده باشد.

افرادی که شرایط فوق را داشته باشند باید به شعبه‌های بیمه جدید مراجعه کنند و حکم اخراج ، استعفا و بازخرید خود را به همراه درخواست انتقال بیمه را ارائه دهند.

مهدی شکوری همچنین اضافه کرد : فرد باید پس از واریز حق بیمه به صندوق بیمه جدید یا بیمه تامین اجتماعی مابه التفاوت حق بیمه را بپردازد. به عبارتی یعنی فردی که 15 سال سابقه بیمه در صندوق دیگر داشته اکنون پس انتقال بیمه همه مقدار به صندوق جدید واریز می گردد و ما به التفاوت با نرخ بیمه جدید بر عهده خود فرد می باشد.

از این رو بهتر است بعد از قطع ارتباط با محل کار سریعا برای انتقال سابقه اقدام کنید تا در پرداخت مابه التفاوت با مشکل مواجه نشوید.

در این صورت اگر کارمندی قرار دادی بوده و اکنون پس از 20 سال رسمی شده اگر بخواهد سابقه بیمه خود را به صندوق دیگر منتقل نماید باید هزینه بالایی را پرداخت نمایید اما طبق ماده 101 قانون مدیریت خدمات کشوری این کارمند می تواند خودش انتخاب کند و بگوید که سوابقش در همان صندوق قبلی بماند و حق بیمه واریز کند تا اینکه هزینه سنگینی را متحمل نشود.

همچنین اگر فردی قصد داشته باشد که سابقه بیمه خود را از صندوق دیگر به سازمان تامین اجتماعی منتقل نمایند برای این که از مزایای بازنشستگی بهره مند گردد لازم است که دست کم ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه در تأمین اجتماعی داشته باشد تا مزایای بازنشستگی شامل حال او گردد.

در مورد فوق نکته قابل توجهی وجود دارد ، اگر فردی در طول این مدت از کار افتاده کامل شود و یا فوت نماید دیگر قانون 10 سال سابقه در بیمه تامین اجتماعی شامل حال وی نمی گردد و سابقه او به مدت زمانی برابر با مدت زمانی که در تامین اجتماعی بوده است به صندوق جدید منتقل می گردد و مجموع آن سابقه برای برخورداری از مستمری برای خانواده کفایت می‌کند.

شرایط انتقال سوابق بیمه از بیمه تامین اجتماعی به دیگر بیمه ها

شرایط انتقال سوابق بیمه از بیمه تامین اجتماعی به دیگر بیمه هامشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی مهدی شکوری در ارتباط با موضوع “شرایط انتقال سوابق بیمه از بیمه تامین اجتماعی به دیگر بیمه ها” می گوید : اگر فردی بخواهد بنا به دلایلی سوابق بیمه خود را از سازمان تامین اجتماعی به دیگر صندوق ها انتقال دهد مدت سابقه در تأمین اجتماعی به صندوق جدید پرداخت می‌شود.

وی همچنان افزود : اگر فردی در دفاتر و شرکت های خصوصی مشغول به کار بوده و از سوی کارفرما برای وی بیمه تامین اجتماعی واریز شده و بعد در دستگاه دولتی مشغول به کار شود سابقه بیمه او محاسبه نمی گردد. و فقط فردی که در بخش دولتی سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد پس از ورود به بخش دولتی دیگر سابقه او محاسبه می گردد.

مهدی شکوری در ادامه گرفت : این طرح در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی رسیدگی است که قبل از واریز، نرخ حق بیمه صندوق مبدا به مقصد مشخص شود.

ایشان همچنان افزودند : با استناد به بند الف ماده ۶ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور که مصوب سال ۹۵ مدرسه شورای اسلامی است اگر شخصی اخراج و یا بازخرید شود و در دستگاه های دیگر مشغول به کار نشود می تواند نوع بیمه اجباری خود را به بیمه اختیاری تغییر دهد و تا زمان بازنشستگی حق بیمه خودرا واریز نماید تا از مزایای بازنشستگی بهره مند گردید.

قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی محمد حسن زاده در صفحه شخصی اینستاگرام خود با انتشار ویدئویی خطاب به افرادی که قصد انتقال سوابق بیمه خود دارند گفت : افراد با ارائه درخواست می‌توانند سابقه بیمه‌ای خود را از صندوق هایی چون نیرو‌های مسلح و یا صندوق بازنشستگی کشوری به سازمان تأمین اجتماعی میسر کنند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.