Take a fresh look at your lifestyle.

دیه گو مارادونا ستاره فوتبال آرژانتین دقایقی پیش فوت کرد

بر اساس گزارش رسانه های آرژانتینی قهرمان فوتبال جهان دیه گو مارادونا فوت کرد. اسپوتنیک شبکه تی ان آرژانتین اطلاع داد که دیه گو مارادونا بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین به دلیل مرگ مغز در خانه شخصی اش فوت کرد .دیه گو مارادونا اخیرا سرمربی تیم جیمناسیا آرژانتین بود.

مطالب مرتبط: بیوگرافی و عکس های جدید دیوید بکهام

مرگ دیه گو مارادونا بر اثر مرگ مغزی

مارادونا ۶۰ سال سن داشت. او ۳۰ ام اکتبر به یکی از بیمارستانهای محل زندگی اش برای معاینات پزشکی رفت اما دیرتر اعلام شد که عمل مغز روی او انجام شده است. مارادونا ۱۲ نوامبر از بیمارستان مرخص شده بود. اما لحظاتی پیش خبر مرگ او منتشر شد.

دیه‌ گو آرماندو مارادونا متولد ۳۰ اکتبر سال ۱۹۶۰ در بوینس‌ آیرس آرژانتین می باشد. نام او در دنیای فوتبال بیش از آنکه به خاطر نبوغ و خلاقیت و بازی‌ های استثنایی او بیاید، به دلیل جنجال‌ ها و اخباری بود که از زمان بازیگری او در ناپل ایتالیا همواره حول و حوش این بازیکن شاخص آرژانتینی بوده است.

مارادونا اولین بازیکن در تاریخ فوتبال بود که دو بار رکورد نرخ نقل و انتقالات جهانی را شکست. او ابتدا با 5 میلیون یورو درلالیگا به بارسلونا پیوست و بار دیگر با قیمت 6.95 میلیون یورو در سری آ ناپولی بازی کرد. او در دوران حرفه ای خود به عنوان هافبک تهاجمی در تیم های بزرگسالان آرژانتین ، بوکاجونیورس ، بارسلونا ، ناپولی و سویا و نیوولز اولد بویز بازی می کرد. مارادونا در بارسلونا و ناپولی به بزرگترین موفقیت باشگاهی خود دست یافت.

گل مارادونا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ به تیم انگلیس را جنجالی ترین گل تاریخ فوتبال دانست. مارادونا در آن مسابقه گل دوم آرژانتین را به دور از چشم های داور با دست وارد دروازه انگلیس کرد تا تیمش به مرحله بعد صعود کند. مارادونا بعد از آن بازی، از این گل به عنوان «دست خدا» نام برد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.