Take a fresh look at your lifestyle.

قیمت ماشین آریا جدید سایپا + امکانات فنی و ظاهری

“آریا” خودروی جدید سایپا، (شاهین کراس یا سایپا آریا) که می توان آن را اولین شاسی بلند تولید ایران دانست تفاوت چندانی با شاهین ندارد اما با توجه به طراحی زیبایی که دارد به نظر می رسد مورد استقبال خوبی قرار بگیرد که قطعا بر قیمت آریا تاثیرگذار خواهد بود. پلت فرم بکار گرفته شده در آریا تقریبا جدید است و قبلا بر روی هیچ خودروی ایرانی وجود نداشته. در ادامه در مورد امکانات فنی و قیمت آریا سایپا بیشتر توضیح می دهیم.

برای دیدن عکس های ماشین آریا سایپا کلیک کنید.

قیمت ماشین آریا (شاهین کراس)

طبق آنچه در گذشته شاهد بوده ایم قیمت خودروهای هاچ بک و کراس سایپا نسبت به نسخه سدان قیمت بالاتری دارند. قیمت شاهین سدان (سایپا آریا) حدود 260 میلیون در نظر گرفته شده بود. با در نظر گرفتن تورم و کراس بودن آریا خودروی جدید سایپا انتظار قیمت بالاتر از 300 میلیون را داریم. در واقع با توجه به قیمت کوئیک جدید و همچنین درنظر گرفتن قیمت سایپا شاهین می توان برای قیمت ماشین آریا جدید حدود قیمتی بین 450 تا 650 میلیون تومان را هم انتظار داشت. آریا جدید سایپا رقیب جدی برای کراس اور K125 ایران خودرو خواهد بود.

برای تعیین قیمت ماشین آریا جدید سایپا می توان با توجه به امکاناتی که دارد قیمت ماشین های هم طراز و به نوعی رقیب آن را مد نظر قرار داد. اگر آپشن های پیش بینی شده برای آریا به خوبی و به صورت کامل عرضه شوند قیمت خودرو آریا جدید سایپا هم گران‌تر از شاهین و هم رده قیمت خودروهایی مانند ام وی ام X22، برلیانس C3 و چانگان CS35 خواهد بود. در غیر این صورت فقط با یک قیمت‌گذاری مناسب (یعنی ارزان‌تر از رقبای چینی) میتوان بازار فروش خوبی را برای آریا متصور شد.

قیمت شاهین سایپا در بازار آزاد حدود 355 میلیون تومان می باشد پس قطعا آریا که نسخه کراس اوور و شاسی بلند شاهین است قیمت بالاتری دارد.

عکس خودرو آریا سایپا
عکس خودرو آریا سایپا

ماشین آریا جدید چه زمانی وارد بازار می شود؟

به گفته خطیبی مدیر عامل سایپا در سا 1401 تولید تیبا متوقف شده و خودرو آریا جایگزین آن می شود. همچنین امیرحسین تابع‌ جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل و دبیر کمیته نام‌ گذاری محصولات گروه خودروسازی سایپا گفت در آینده شاهین و آریا CVT و ساینا و کوییک GX با موتورهای پیشرفته‌ تری به بازار عرضه می‌ شوند.

به گفنه آقای سلیمانی، سایپا آریا با گیربکس اتوماتیک و در زمستان 1400 به تولید انبوه می‌رسد. وی همچنین گفت که در سال 1400، سایپا ظرفیت تولید 20 هزار دستگاهی را برای خودرو آریا درنظر گرفته است.

در آذر ماه 1400 مدیرعامل سایپا از استارت خوردن خط تولید آریا هم‌زمان با آغاز تولید شاهین اتوماتیک خبر داد.

سلیمانی اعلام کرد تاکنون ۳۰ دستگاه آریا به تولید رسیده و ظرفیت تولید این مینی‌کراس‌اوور که رگه‌های مدرن و ماندگاری در طراحی آن به چشم می‌خورد، ۲۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ است.

سایپا ادعا کرده‌ است که خودرو آریا از لحاظ امنیت می‌ تواند سه ستاره ایمنی سازمان یورو ان‌ سی‌ ای‌ پی را کسب کند.

همچنین ببینید: عکس از خودروی اطلس شرکت سایپا

 امکانات خودرو آریا

  • تهویه اتوماتیک
  • تریم داخلی چرم
  • فرمان کمکی برقی
  • سانروف
  • مالتی مدیا و نمایشگر لمسی
  • ورود بدون کلید با استارت دکمه‌ای
  • رهیاب ماهواره‌ای
  • دوربین و سنسور پارک عقب
  • سنسور نور
  • چراغ روشنایی روز
  • سامانه نمایش تعویض دنده GSI
  • سنسور پایش باد تایرها
  • رینگ آلومینیومی
  • دو کیسه هوا
  • ترمز ABS ، EBD و BAS
  • و …

مشخصات فنی آریا

موتور4 سیلندر 8 سوپاپه
حجم موتور1497 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت140 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور220 نیوتن متر در 1600 دور در دقیقه
جعبه دندهپنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 10011 ثانیه
حداکثر سرعت190 کیلومتر در ساعت

آریا و شاهین هر دو از یک پلتفرم (پلتفرم SP100) استفاده می کنند و شباهت‌های ساختاری بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید: ظرفیت باک انواع خودروها

اسپورت هاچ‌ بک‌ کراس خودرو سایپا آریا

آریا اسپرت نسخه اسپرت شده آریا است که با ترکیب رنگ متفاوت نمای ویژه ای به آن بخشیده همچنین تغییرات جزئی دیگری نیز در طراحی آن ایجاد شده است. در بخش های رینگ‌، قاب آینه‌ ها، جلو پنجره، زیر سپرها، استریپ‌ های روی کاپوت و خطوط گرافیکی کناره‌ های خودرو رنگ نارنجی به کار رفته است.

امکانات فنی آریا اسپورت:

آریا اسپرت مانند آریا معمولی است و مانند خودرو شاهین به یک پیشرانه قدیمی 1/5 توربو شارژ 8 سوپاپ مجهز است. این پیشرانه 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور ایجاد می کند. از تغییرات خوب آریا اسپورت این است که دارای گیربکس CVT می باشد.

همچنین ببینید: عکس های خودرو ریرا

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.